تماس با ما خانه
RSS

عید دیدنی‌های امسال پر است از تلفن‌های همراه هوشمند و اقوام دور و نزدیکی که علاوه بر دید و بازدید یکدیگر سعی می‌کنند تصاویر، ویدئوها و دیگر اطلاعات جذاب را با یکدیگر به اشتراک بگذارند تا در زمان کوتاه دید و بازدید نوروزی، از اطلاعات همدیگر نیز نهایت استفاده را ببرند.

 co4932

متاسفانه یکی از مهم‌ترین مشکلات کاربران در این نوع تبادل اطلاعات، ناسازگاری سیستم‌عامل تلفن همراه، تبلت یا حتی رایانه است. ممکن است فردی از آیفون مجهز به سیستم‌عامل آی.او.اس استفاده کند و فرد دیگر تبلت مجهز به اندروید در اختیار داشته باشد. همچنین گاهی نیز ممکن است اطلاعاتی روی رایانه‌ میزبان ذخیره شده باشد و مهمان فلش مموری همراه نداشته و قصد داشته باشد اطلاعات مورد نیاز را روی تلفن همراه ویندوز فونی خود دریافت کند.

 

در همه این شرایط راه‌ها و روش‌های مختلفی برای انتقال اطلاعات وجود دارد؛ برخی از آنها دشوار است و برخی نیز آسان، اما محدود به یکی از سیستم‌عامل‌ها. در این مطلب قصد داریم روشی را به شما آموزش دهیم که نه‌ تنها استفاده از آن آسان است، بلکه سرعت انتقال اطلاعات در آن بسیار بالاست و از تمام دستگاه‌های هوشمند با سیستم‌های‌عامل‌ ویندوزفون، اندروید و آی.او.اس نیز پشتیبانی می‌کند. ضمنا ذکر این نکته نیز ضروری است که با روش ارائه شده به بلوتوث نیازی نخواهید داشت و دستگاه‌های بدون بلوتوث هم می‌توانند به تبادل اطلاعات با یکدیگر بپردازند.

 

عنوان: SHAREit
سیستم‌های‌عامل‌ پشتیبانی شده: اندروید، آی.او.اس، ویندوزفون، ویندوز

 

قدم اول: دانلود ابزارهای لازم
در اولین قدم برای استفاده از این روش، نیازمند دانلود نسخه‌ای از نرم‌افزار SHAREitروی دستگاه هوشمند یا رایانه‌ خود هستید. توجه داشته باشید همواره یک نفر باید نسخه‌ای از نرم‌افزار را روی یکی از دستگاه‌های خود نصب داشته باشد تا بتواند در صورت نیاز آن را در اختیار دیگر کاربران نیز قرار دهد (برای مثال چنانچه شما میزبان باشید می‌توانید این برنامه را در اختیار مهمانان خود نیز قرار دهید تا تبادل اطلاعات میان دستگاه‌های موردنظر براحتی صورت گیرد. در حالت دیگر نیز چنانچه خودتان مهمان باشید می‌توانید با ارسال نسخه‌ نصبی برنامه برای مهمان، عملیات انتقال اطلاعات را آغاز کنید.)

 

نسخه‌های مختلف نرم‌افزار را باتوجه به سیستم‌عامل دستگاه موردنظر می‌توانید از لینک زیر دانلود کنید:

http://shareit.lenovo.com/download.html

 

 

قدم دوم: اجرا و ساخت پروفایل
پس از دانلود و نصب نرم‌افزار روی هریک از دستگاه‌های موردنظر، در اولین اجرای آن با آموزشی بسیار ساده از چگونگی کار با نرم‌افزار مواجه خواهید شد. با عبور از مرحله‌ آموزش و انتخاب گزینه‌ Start برنامه برای اولین بار روی دستگاه شما اجرا می‌شود و باتوجه به اولین اجرا، پنجره‌ای زیبا از محیط کاربری آن، که از شما درخواست می‌کند اطلاعاتی همچون نام، تصویر آواتار و محل ذخیره‌سازی اطلاعات دریافتی (روی رایانه) را مشخص کنید، در اختیار شما قرار می‌گیرد. اطلاعات مورد نظر را وارد کرده و در پایان با انتخاب گزینه‌ Save آن را ذخیره کنید.

 

قدم سوم: بگیر یا بفرست
شاید انتظار نداشته باشید این‌قدر زود آموزش این نرم‌افزار به پایان برسد، اما همین‌طور است. اکنون تنها کاری که باید انجام دهید ارسال یا دریافت اطلاعات است. با انتخاب گزینه‌ Send می‌توانید اطلاعات موردنظر خود در فرمت‌های مختلف را برای ارسال به دیگر کاربران انتخاب کنید. پس از انتخاب اطلاعات موردنظر روی Next کلیک کنید و در صفحه‌ جدید روی نام و تصویر آواتار هریک از کاربرانی که قصد دارید اطلاعات را برای ایشان ارسال کنید، فشار دهید.

 

توجه: کاربرانی که قصد دریافت اطلاعات از شما را دارند باید پس از اجرای برنامه روی گزینه‌ Receive کلیک کنند تا در فهرست شما قابل مشاهده باشد.

اکنون هر کاربری که انتخاب کرده باشید، پیامی مبنی بر تائید دریافت فایل را مشاهده می‌کند و با کلیک روی Yes عملیات انتقال آغاز و در سریع‌ترین زمان ممکن به پایان می‌رسد. در تست انتقال فایل از تبلت اندرویدی به رایانه، یک فایل ویدئویی 850 مگابایتی در مدت زمان سه دقیقه منتقل شد.

 

 

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین