تماس با ما خانه
RSS

در حالی که عصاره‌ها، معجون‌ها و نوشیدنی‌های زیادی برای سم‌زدایی بدن تبلیغ می‌شود تا به گفته سازندگانش بدنتان را پاکسازی و سم‌زدایی کند، طبیعت موادی غذایی در اختیارمان نهاده که همان خاصیت را دارند.

he4271

۱۰ ماده غذایی فهرست‌شده در ادامه، می‌تواند با پاکسازی شریان‌های خونی، شما را در محافظت از قلبتان یاری کند.

۱-آووکادو
به جای این‌که روی غذای خود مایونز بریزید، آن را با مقداری آووکادو خوشمزه‌تر و سالمتر کنید. مطالعات نشان داده که مصرف روزانه آووکادو می‌تواند با کم کردن LDL و افزایش HDL به بهبود کلسترول خون کمک کند. میزان HDL کلسترول باعث حفظ رگها از موانعی می‌شود که درون رگ رسوب کرده‌اند.

۲-مارچوبه
مارچوبه یک خوردنی عالی برای پاکسازی طبیعی عروق خونی است که می‌تواند به کاهش فشار و جلوگیری از لخته شدن خون کمک کند و بدین گونه شما را از بیماری‌های قلبی و عروقی نجات دهد. این گیاه پر از فیبر و مواد معدنی است که در فهرست طولانی آنها می‌توان از ویتامین‌های K، B1، B2، C و E یاد کرد.

۳-انار
این میوه پر از مواد شیمیایی گیاهی مفید است که با ایفای نقش آنتی‌اکسیدانی از دیواره سرخرگها در برابر آسیب محافظت می‌کند. آب انار باعث تحریک بدن به تولید اکسید نیتریک و در نتیجه، کمک به جریان یافتن خون و باز ماندن عروق خونی می‌شود.

۴-کلم بروکلی
کلم بروکلی سرشار از ویتامین K است. از این رو باعث مراقبت از کلسیم و جلوگیری از آسیب‌رسیدن به عروق می‌شود. همچنین منبعی سرشار از فیبر است که می‌تواند به کاهش سطح فشار خون و کلسترول بیانجامد.

۵- زردچوبه
این ادویه یک ضد التهاب قدرتمند است که با کاهش التهابات از ایجاد مشکلات عروقی جلوگیری می‌کند. یک علت عمده تصلب شرائین سخت شدن رگهاست و اضافه کردن مقداری زردچوبه به رژیم غذایی می‌تواند آسیب به دیواره‌های شریانی را کاهش دهد.

مارچوبه یک خوردنی عالی برای پاکسازی طبیعی عروق خونی است

۶- خرمالو
این میوه نیز پر از مواد آنتی‌اکسیدن و پلی‌فنول است که سبب کاهش LDL و تری‌گلیسیرید خون می‌شود. خرمالو علاوه بر این منبعی از فیبر است که می‌تواند سبب تنظیم فشار خون شود و رگها را نیز پاک نگاه دارد.

۷- اسپیرولینا
بله… ممکن است اسم این ماده غذایی کمی برایتان عجیب و غریب باشد! اما در واقع این یک نوع جلبک سبز-آبی است که باعث تنظیم سطح لیپید در خون می‌شود. اسپیرولینا همچنین پروتئینی مناسب شامل همه نوع اسیدهای آمینه ضروری و مورد نیاز بدن برای حفظ سلامتی است و می‌تواند در کار استراحت دیواره‌های رگها و تثبیت فشار خون همراه با تنظیم سطح چربی خون کارگر افتد.

۸- دارچین
این ادویه خوشمزه هم می‌تواند همراه با پاکسازی رگها از پلاک و جلوگیری از افزایش آنها، به کاهش سطح کلسترول کمک کند. دراچین سرشار از آنتی‌اکسیدان است و آنتی‌اکسیدان با جلوگیری از اکسیداسیون در خون باعث بهبود سلامت قلب و عروق می‌شود. می‌توانید مقداری از آن را در چای یا حتی قهوه بریزید یا به مواد غذایی دیگر بیافزایید.

۹- قره‌قاط
این خوراکی مفید هم سرشار از آنتی‌اکسیدان است. بنابراین می‌تواند باعث کاهش سطح LDL و افزایش HDL کلسترول شود. در واقع، مصرف منظم عصاره قره‌قاط خالص احتمالاً تا حدود ۴۰ درصد به کاهش کلی خطرات ابتلا به بیماری‌های قلبی منجر می‌شود.

۱۰- چای سبز
این نوشیدنی سطوح بالایی از ترکیباتی را در خود دارد که می‌تواند مانع جذب کلسترول در طول هضم غذا شود. نوشیدن یک تا دو فنجان از آن در روز به بهبود سطح چربی خون و کاهش انسداد شریان‌ها کمک می‌کند. همچنین با افزایش طبیعی متابولیسم یا سوخت‌وساز بدن، می‌تواند در کاهش وزن و در نتیجه افزایش سلامت قلبی و عروقی موثر باشد.

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین