تماس با ما خانه
RSS

سمبوسه ها از غذاهای پر طرفداری هستند که خیلی آسان تهیه می شوند و خیلی هم خوشمزه هستند. اکثرا سمبوسه را خیلی دوست دارند. سمبوسه در انواع مدلها و طعم ها تهیه می شود و چون موادی را داخل خمیری قرار می دهند، نوعی پای هم محسوب می شود.

۲ (۲)

سمبوسه را معمولا با خمیری مثل خمیر پیراشکی درست می کنند. ولی من در این مطلب سمبوسه با نان لواش را قرار می دهم که خیلی آسانتر و در دسترس تر است.

تاریخچه سمبوسه
سمبوسه از غذاهای اصیل هست و در تاریخ بیهقی از آن اسم برده شده است، که البته به صورت پخته شده بوده است. ولی امروزه سرخ شده آن مرسوم هست. البته در بخش هایی از خراسان، هنوز هم به همان شکل پخته می شود.

اصل سمبوسه هندی هست و مواد آن سبزیجاتی مثل سیب زمینی و جعفری و فلفل سیاه است. سمبوسه را می شود با هر موادی که دوست دارید درست کنید. یعنی به امتحان آن می ارزد. من در این مطلب سمبوسه پیتزایی را قرار می دهم که خیلی هم مورد پسند آن هایی هست که مثل من پیتزا خیلی دوست دارند.

مواد لازم برای تهیه سمبوسه پیتزایی :

 گوشت چرخ کرده ۲۰۰ گرم
 قارچ ۵۰۰ گرم
 پیاز یک عدد متوسط
 رب گوجه فرنگی  یک قاشق غذاخوری
فلفل دلمه یک عدد متوسط
پنیر پیتزا یک بسته
پودر آویشن و نمک و زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه مواد سمبوسه پیتزایی :
برای تهیه مواد سمبوسه پیتزا، باید همه مواد را تفت بدهیم. به این صورت که در ماهی تابه چند قاشق روغن می ریزیم و پیاز را خرد می کنیم. کمی که با زردچوبه و روغن تفت خورد، گوشت چرخ کرده را اضافه می کنیم و تفت می دهیم.

بهتر این است که ده دقیقه ای گوشت و پیاز روی حرارت ملایم با هم تفت بخورند تا آب گوشت گرفته شود و پخته هم شود. قارچ ها را به شکل دلخواه خرد می کنیم و به همراه فلفل دلمه نگینی خرد شده، به گوشت و پیاز اضافه می کنیم و تفت می دهیم.

قارچ ها که گرفته شد و در اصطلاح سبک شد، رب گوجه را در گوشه ای از تابه کمی تفت می دهیم و با کل مواد مخلوط می کنیم. نمک و آویشن را هم اضافه می کنیم. فقط دقت داشته باشید که آویشن را زیاد استفاده نکنید، چون مقدار بیش از حد آن در غذا تو ذوق می زند.

طرز پیچیدن سمبوسه :
مواد را که آماده کردیم، نان لواش را به دو قسمت طولی تقسیم می کنیم و دو مستطیل با طول زیاد به دست می آید. مواد را در انتهای نان مستطیل شکل می ریزیم و پنیر پیتزا را روی مواد می پاشیم و به شکل مثلثی، از یکی از گوشه ها شروع به پیچیدن سمبوسه می کنیم. وقتی که پیچیدن سمبوسه ها تموم شد، در تابه ای روغن می ریزیم و هر دو طرف آن را سرخ می کنیم.

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین