تماس با ما خانه
RSS

fo3119

پاپ کرن ( ذرت بو داده) یکی از بهترین خوردنی ها برای سرگرم کردن بچه ها و البته جمع های دوستانه در این روزهای بلند تابستانی است.

آماده سازی و پخت پاپ کرن کره ای : 20 دقیقه

مواد لازم جهت تهیه پاپ کرن کره ای برای 2 نفر :

 ذرت برای هر نفر تقریبا 1 مشت دانه شده
 نمک  به میزان لازم
 کره  1 قاشق مربا خوری سر خالی
 روغن 1 قاشق مربا خوری سر خالی
فلفل به میزان لازم

طرز تهیه پاپ کرن کره ای :
برای این کار به یک قابلمه بزرگ در دار احتیاج داریم .

روغن و کره را با هم داخل قابلمه ریخته و روی حرارت می گذاریم که کمی گرم شود (در حدی که کره آب شود) بعد دانه ذرت را به اندازه ای که کف ظرفمان را کامل بپوشاند می ریزیم و در آن را می بندیم.

شعله را چند ثانیه زیاد و بعد از آن کم می کنیم. بعد از حدود یک دقیقه ذرت ها با صدا شکفته شده و به در ظرف می خورند. هر چند لحظه یک بار در قابلمه را سفت نگه داشته و ظرف را تکان بدهید که ذرت ها نسوزند.

وقتی این صدا تمام شد. زیر ظرف را خاموش کنید و بعد از حدود یک دقیقه در ظرف را باز کنید و نمک و فلفل یا آویشن به میزان دلخواه اضافه کنید ( اول مطمئن شوید که دیگر ذرتی نمانده که شکفته شود بعد در ظرف را باز کنید).

نکته مهم: گاهی افراد فکر می کنند مثلا اگر جای روغن فقط از کره بریزند، بهتر نمی شود؟ اما جواب اینکه که اگر فقط کره استفاده کنیم سریع می سوزد و ذرت ها سیاه می شوند.

* اگر اسپری هم داشته باشید می توانید سرکه را با استفاده از اسپری تا زمانی که ذرت های شکفته داغ هستند روی آن بپاشید و می شود سرکه نمکی.

 

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین