تماس با ما خانه
RSS

fo3254

مواد لازم برای چیپس هویج :

 هویج بزرگ ۳ عدد (۴۵۰ گرم)
 هویج وحشی بزرگ  ۲ عدد (۴۵۰ گرم)
 روغن  برای سرخ کردن
 نمک ۱ قاشق چایخوری
آویشن تازه خرد شده نصف قاشق چایخوری

طرز تهیه چیپس هویج :
بعد از پوست کندن هویج ها، با استفاده از یک پوست کن مخصوص سبزیجات کل هویج را به صورت نوارهای باریک خرد کنید، اجازه بدهید این باریکه های هویج داخل یک ظرف بریزید. هویج را بعد از ۴ تا ۵ بار بریدن به مقدار یک چهارم بچرخانید تا اندازه شان برابر شود هویج فرنگی و هویج وحشی هردوشان هسته سفتی دارند که وقتی به آن رسیدید باید آن را دور بندازید (معمولا رنگ هسته خیلی کمرنگ تر از خود هویج است)

روغن را در یک ظرف بزرگ بریزید (روغن باید به اندازه ای باشد که حدود یک اینچ ظرف را بگیرد). حالا آن را روی حرارت متوسط بگذارید تا به ۳۷۵ درجه برسد.

در حالی که روغن دارد گرم می شود، نمک و آویشن را با هم بین انگشتانتان فشار بدهید و داخل یک ظرف کوچک بریزید تا عطر آویشن آزاد شود.

 

 

بعد از خلال کردن هویج ها را داخل ظرف بزرگی بریزید و پهن کنید.به دقت مقداری از هویج های خرد شده را به روغن اضافه کرده و تا زمانی که ترد و قهوه ای رنگ شوند ادامه بدهید (۱ تا ۲ دقیقه). با استفاده از یک قاشق سوراخ دار باریکه های هویج را داخل روغن فشار داده و آن ها را پخش کنید تا خوب بپزند..تا وقتی که هویج ها قهوه ای و ترد شوند سرخ کردن را ادامه می دهیم

 

وقتی باریکه ها ترد شدن، آن ها را بیرون آورده و روی یک دستمال کاغذی پخش کنید تا خشک شوند. همین روند را برای بقیه هویج ها هم ادامه بدهید، اگر روغن گرماش را از دست داد، اجازه بدهید دوباره گرم شود.هویج ها را از روغن بیرون آورده و روی دستمال کاغذی پخش کنید تا خشک شوند.چیبس ها را به کاسه مخصوص سرو منتقل کرده و مخلوط نمک و آویشن را روی آن بپاشید و سرو کنید. بهتر است بعد از سرخ شدن چیبس ها را سرو کنید.

 

 

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین