تماس با ما خانه
RSS

کارشناسان، جوانب مثبت و منفی راه های مختلف بلند کردن مژه ها را بررسی کرده اند و جایگزینی برای ریمل چشم پیدا نموده اند. در این مطلب، مزایا و معایب پنج روش افزایش طول مژه ها را برای شما بیان می کنیم.

۲ (۱)

مزایا: شما می توانید مژه مصنوعی را با قیمت مناسب بخرید و اگر از آن به خوبی نگهداری کنید، می توانید چند بار از آن استتفاده کنید. همچنین انواع مختلفی دارد، از مژه هایی با ظاهری طبیعی تا مژه های ضخیم و تیره و مدل هایی که واقعا بلند هستند. شما حتی می توانید با استفاده از مژه های تکی، ظاهری طبیعی تر داشته باشید. همچنین بر خلاف ریمل های ضد آب، به راحتی در آخر روز از روی چشم ها جدا می شود.

معایب: گذاشتن آنها می تواند وقت گیر و آزاردهنده باشد. زحمت زیادی برای چسب زدن و قرار دادن آنها به شکل درست روی چشم وجود دارد تا صاف و مرتب بایستند. همچنین می توانند بسیار ارزان باشند، اما اگر هر روز از آنها استفاده کنید، هزینه هایتان بالا می رود. در آخر، ممکن است به علت استفاده ی نامناسب غیر طبیعی بنظر برسند، بخصوص در روشنایی روز.

خلاصه: مژه های مصنوعی یک راه بسیار خوب برای داشتن مژه هایی چشمگیر در مدت زمان کوتاه هستند. پیدا کردن مژه ای ارزان که طبیعی به نظر برسد، قرار دادن آن با کمترین زحمت روی چشم و نگهداری آن به روش صحیح، همگی بخشی از فرآیند گذاشتن مژه مصنوعی هستند.

رنگ کردن مژه ها
مزایا: رنگ کردن مژه ها می تواند باعث شود مژه های خودتان، تیره تر و بلندتر بنظر برسند. بعلاوه، دیگر نیازی به ریمل نخواهید داشت. می توانید خودتان مژه هایتان را رنگ کنید و یا آرایشگر این کار را انجام دهد.
کاشت مژه یک راه حل مناسب برای داشتن مژه هایی با شکوه در طولانی مدت و بدون نیاز به آرایش است، اما می توانند هزینه بر باشند و اینکه باید بطور مرتب ترمیم شوند.

معایب: با رنگ کردن مژه ها، خودتان را در معرض خطر تحریک چشم و پوستتان و حتی در شرایط بد، کوری قرار می دهید! همچنین، رنگ کردن در واقع مژه های شما را بلند و ضخیم نمی کند، فقط آنها را بهتر نشان می دهد. اگر شما مژه هایی تیره دارید که کوتاه و پراکنده هستند، رنگ کردن برای شما فایده ای ندارد.

خلاصه: رنگ کردن مژه ها می تواند برای کسانی که مژه های بلند، اما کمرنگ دارند، مناسب باشد. اما باید قبل از انجام این کار برای اولین بار تحقیق کنید تا از ایجاد صدمه ی دائمی جلوگیری کرده باشید. بهتر است برای انجام این کار به آرایشگاه های معتبر مراجعه کنید که از رنگ های گیاهی استفاده می کنند.

رنگ کردن مژه ها می تواند برای کسانی که مژه های بلند، اما کمرنگ دارند، مناسب باشد

اکستنشن یا کاشت مژه
مزایا: اکستنشن یا کاشت مژه، جایگزین با دوام تر و طبیعی تری نسبت به مژه های مصنوعی است. به علاوه لازم نیست هر روز آنها را بگذارید. اکستنشن حدود یک ماه دوام دارد و احتمالا در این مدت به این نتیجه می رسید که نیازی به ریمل ندارید.

اکستنشن، تقریبا گزینه ی مناسبی برای همه ی افراد است، حتی اگر از لنزهای چشمی استفاده می کنید، مژه های کوتاه و یا بلندی دارید و یا چشم های حساسی دارید. همچنین می توانید مژه هایتان را هر طور که دوست دارید انتخاب کنید. تنها کافیست با پزشک متخصص، درباره گزینه های مختلف مشورت کنید.

معایب: اکستنشن ها، گران تر از مژه های مصنوعی و یا ریمل می باشد و نیاز است هر ماه یک تا دو بار این کار را انجام دهید. مسلما شما می توانید پزشک هایی را پیدا کنید که این خدمات را با هزینه ای کمتر ارائه می دهند، اما مراقب باشید، این معامله ای است که بیشتر از اینکه خوب باشد، دارای خطر است. زیرا ما در حال صحبت درباره ی قسمت ظریف و حساس اطراف چشم هستیم.

اول درباره ی پزشکتان، خوب تحقیق کنید و سوال هایی بپرسید. شما پزشکی می خواهید که با تجربه باشد و از چسب های بدون فرمالدئید (و اگر به لاتکس حساسیت دارید بدون لاتکس) استفاده کند.

یک عیب دیگر این است که این مژه ها می توانند فریب دهنده باشند. شما باید هنگام حمام کردن، شستن صورتتان، دست زدن به چشم هایتان، پاک کردن آرایش چشمتان، و حتی خوابیدن در موقعیت های خاص، بسیار مراقب باشید تا از افتادن پیش از موعد اکستنشن هایتان جلوگیری کنید.

خلاصه: اکستنشن مژه یک راه حل مناسب برای داشتن مژه هایی با شکوه در طولانی مدت و بدون نیاز به آرایش است، اما می توانند هزینه بر باشند و اینکه باید بطور مرتب ترمیم شوند. این گزینه انتخاب مناسبی برای مناسبت های خاص است، مثل عروسی خودتان.

روغن های طبیعی
مزایا: روش هایی طبیعی، معمولا جایگزین هایی امن تر و ارزان تر هستند. این درمان ها بسیار ساده و تنها نیازمند به استفاده از یک یا دو نوع روغن بر روی مژه ها هستند. روغن کرچک، نارگیل، ویتامین E، بادام و زیتون از گزینه های محبوب برای افزایش طبیعی رشد مژه ها هستند.

شما می توانید تنها یکی از این روغن ها (روغن کرچک بهترین انتخاب است زیرا سرشار از اسیدهای چرب و ویتامین E است) و یا مخلوطی از آنها را برای افزایش رشد مژه ها انتخاب کنید.

می توانید هر شب قبل از خوابیدن، با یک برس ریمل تمیز، روغن را به مژه هایتان بزنید. همچنین می توانید از این مواد برای ابروهایتان نیز استفاده کنید.

معایب: این روش اگرچه ارزان ترین روش است، اما در عین حال کندترین روش است و نتیجه ای بسیار رویایی نخواهد داشت. شما احتمالا صاحب مژه های خارق العاده پس از مصرف یک ماهه روغن کرچک نخواهید شد.

همچنین ممکن است این روش کمی کثیف و تا حدودی آزار دهنده باشد، بخصوص اگر از روغن سنگینی مانند روغن کرچک استفاده کنید. برای همین است که داشتن یک برس ریمل ضروری است. اما باید بسیار مراقب باشید تا برس ریملتان را تمیز نگه دارید تا از ورود میکروب به چشمانتان جلوگیری شود.

خلاصه: این روش اگر درست انجام شود، بی خطر و ارزان است، اما نباید انتظار نتایجی فوری را داشته باشید. به مرور زمان، مژه های شما قوی تر و هیدراته تر (مرطوب تر) خواهند شد و در نتیجه ریزش آنها کمتر می شود. این روش باعث می شود که مژه ها بلندتر و ضخیم تر (و نه تیره تر) نسبت به قبل به نظر برسند.

منبع: تناسب اندام

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین