تماس با ما خانه
RSS

جو دو سر پرک یکی از غلاتی است که از آن فقط برای درست کردن سوپ یا آش استفاده نمی شود. جو دو سر پرک کاربردهای بسیاری در آشپزی دارد و با آن می توانید غذاهای خوش طعم و لذیذی درست کنید.

fo3363
جو دو سر پرک فقط برای درست کردن سوپ و آش نیست
1 – شما در تهیه انواع کتلت می توانید به جای آرد سوخاری از جو دو سر پرک ریز شده استفاده کنید

2 – همچنین در سرخ کردن انواع مرغ و ماهی از این غله استفاده کنید.

3 – از آنجا که جو پرک لعاب زیادی دارد آن را پودر کرده و یا همان گونه به صورت پرک در انواع غذاها و خورش ها اضافه کنید که بهترین جایگزین سیب زمینی به عنوان غلیظ کننده غذاها است.

4 – جو دو سر پرک خرد را می توانید در تهیه انواع کوکو و دلمه استفاده کنید.

5 – در تهیه سالاد الویه می توانید به جای سیب زمینی از پرک جو دو سر پخته شده استفاده کنید . برای پخت جو دو سر پرک به ازای هر پیمانه جو دو سر پرک دو پیمانه آب کافی است.

6 – همچنین می توانید با استفاده از جو دو سر پرک مقوی ترین ولذیذترین صبحانه را تهیه کنید ،فقط کافی است جو دو سر پرک را پخته و در شیر یا شیر سویا ریخته و به همراه عسل یا شکر و یا بسته به سلیقه خودتان بدون عسل و شکر مصرف کنید. برای صبحانه می توانید آن را با دارچین و یا جوز هندی مزه دار کنید.

7 – کشمش و یا هر نوع میوه خشک و یا تازه نظیر تکه های موز ، توت فرنگی ، سیب و یا توت تازه به آن اضافه کنید و در آخر مقدار کمی شکر یا عسل و کمی شیر به آن اضافه کرده و میل کنید.

8 – از آن جا که جو دو سر پرک آماده مصرف است می توانید حتی بدون پختن نیز آن را در شیر یا شیرسویای گرم ریخته و میل کنید . بر حسب سلیقه خود می توانید با افزودن انواع دانه ها همچون گردو ، بادام ، یا انواع میوه های خشک در آن صبحانه ای سرشار از ویتامین تهیه کنید.

منبع : khorasannews.com

 

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین