تماس با ما خانه
RSS

بهره‌مندی از کلیه هایی سالم برای سلامت کلی انسان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. کلیه ها نه تنها مواد زائد را پالایش می کنند، بلکه خون انسان را نیز پالایش کرده و در تولید برخی هورمون های مهم نیز نقش دارند.

نادیده گرفتن عملکردهای کلیه امری شایع است. اما باید این نکته را به خاطر داشته باشید که بدون آنها بدن ما مسموم خواهد شد و در مدت زمانی کوتاه دیگر بخش های بدن نیز تحت تاثیر قرار خواهند گرفت.

بر همین اساس، پیروی از عادات خوب زندگی ضروری است. تا حد امکان از منابع سموم پرهیز کنید و با دنبال کردن یک رژیم غذایی متعادل مواد مغذی لازم را در اختیار بدن خود قرار دهید.

منابع فیبر، همانند آنتی اکسیدان ها و آنزیم ها، برای تشویق سمزدایی عالی هستند. این مساله زمانی که با برخی مشکلات و دشواری ها مواجه هستید، صادق است.

در ادامه با چند نمونه از بهترین مواد غذایی که برای حفظ سلامت کلیه ها باید در رژیم غذایی خود جای دهید، بیشتر آشنا می شویم.

فلفل های قرمز 

فلفل های قرمز موادی ادرارآور و آنتی اکسیدانی هستند. پس از گوارش، آنها عملکرد کلیه را بهبود می بخشند. این شرایط تخلیه مایعات باقی مانده در بافت های بدن را تسریع می کند.

فلفل های قرمز منبع خوبی برای پتاسیم و سدیم هستند. تعادل این دو ماده به تثبیت فرآیندهای التهابی کمک می کند.

مواد معدنی و ویتامین های موجود در فلفل های قرمز از بازتولید سلولی و کاهش اثرات منفی رادیکال های آزاد در بافت های سالم پشتیبانی می کنند.

مصرف فلفل های قرمز به بیماران مبتلا به نارسایی و عفونت های کلیوی توصیه شده است، زیرا آنها با التهاب مبارزه می کنند. همچنین، فلفل های قرمز سطح مناسبی از الکترولیت ها را حفظ می کنند.

  بادنجان از ویژگی های ادرارآور و سمزدایی سود می برد

پیاز

پیاز یک سبزی شناخته شده به واسطه ویژگی های آنتی کسیدانی خود است و یکی دیگر از مواد غذایی کارآمد برای کمک به حفظ سلامت کلیه ها محسوب می شود.

پیاز حاوی مقدار قابل توجهی از کراتین است. این ماده آسیب سلولی را در بافت های سالم قلب و کلیه ها متوقف می کند.

آلیسین، یک ماده گوگردی موجود در پیاز، مشکلات التهابی را کاهش می دهد. همچنین، این ماده از تجمع بیش از حد سموم جلوگیری می کند.

بر همین اساس، پیاز از ویژگی های آنتی بیوتیکی برخوردار می شود. پیاز گزینه ای ایده آل برای مبارزه با عفونت های باکتریایی و ویروسی است.

بادنجان

بادنجان به واسطه محتوای بالای مواد معدنی و ویتامین های خود شناخته شده است. جدا از بهبود سلامت کلیوی، این محصول می تواند از عملکردهای سیستم قلبی عروقی شما پشتیبانی کند.

بادنجان از ویژگی های ادرارآور و سمزدایی سود می برد، که به خلاص شدن از شر مایعات اضافی و سموم برای پیشگیری از آسیب زودهنگام بافت ها کمک می کند.

ترکیبات آنتی اکسیدانی موجود در بادنجان با آسیب ناشی از رادیکال های آزاد مبارزه می کند. از این رو، در پیشگیری از بیماری هایی مانند نارسایی کلیوی و سرطان نقش دارد.

بادنجان سرشار از فیبر است و این ماده مغذی به تنظیم سطوح کلسترول و فرآیندهایی که در پاکسازی خون درگیر هستند، کمک می کند.

مغزهای خوراکی

مغزهای خوراکی سرشار از اسیدهای چرب مفید، اسید آمینه ها، و آنتی اکسیدان ها هستند و مواد غذایی سالمی محسوب می شوند که می توانند سلامت کلیوی شما را ارتقا دهند.

مصرف مغزهای خوراکی در مقادیر متوسط از بیماری های التهابی پیشگیری می کند. همچنین، آنها خطر پیری زودرس را کاهش می دهند.

مغزهای خوراکی حاوی مواد معدنی و ویتامین هایی هستند که از فرآیند پاکسازی اندامی پشتیبانی می کنند.

همچنین، آنها از التهاب و بیماری پیشگیری می کنند.

مصرف مغزهای خوراکی روشی خوب برای افزایش احساس سیری است و از این رو به کنترل هوس های غذایی کمک می کنند.

مصرف ماهی چرب عدم تعادل در نمک ها و پروتئین های موجود در ادرار را کاهش می دهد

ماهی چرب

ماهی های چرب یکی از مهم‌ترین منابع اسیدهای چرب امگا-۳ هستند که می توانیم آنها را در رژیم غذایی خود جای دهیم. این چربی های مفید در کنار اسید آمینه ها و مواد معدنی، بیماری های التهابی را کاهش می دهند. آنها بازتولید سلولی در کلیه ها را نیز افزایش می دهند.

مصرف ماهی های چرب، مانند سالمون، به طور منظم به کنترل کلسترول بالا و پیشگیری از فشار خون بالا کمک می کند.

مصرف ماهی چرب عدم تعادل در نمک ها و پروتئین های موجود در ادرار را کاهش می دهد. این شرایط از شکل گیری سنگ های کلیه و انسدادها پیشگیری می کند.

هندوانه

هندوانه از محتوای بالای آب و آنتی اکسیدان ها سود می برد، که به از بین بردن مواد زائد در کلیه ها برای پیشگیری از بیماری ها کمک می کنند.

ادرارآور بودن هندوانه تخلیه مایعات اضافی باقی مانده در بافت های بدن را تحریک می کند. این شرایط به کنترل التهاب و خطر ابتلا به عفونت ها کمک می کند.

همچنین، هندوانه از کم آبی بدن جلوگیری می کند. مصرف این میوه فعالیت سلولی را تقویت می کند که مانع از عدم تعادل در سطح الکترولیت می شود.

آناناس

آناناس یک میوه گرمسیری است که می توان آن را به روش های مختلف در رژیم غذایی جای داد. این میوه یکی از بهترین گزینه ها برای محافظت و قوی نگه داشتن کلیه ها محسوب می شود.

آناناس دارای ماده فعالی به نام بروملین است. این ماده اثرات ضد التهابی و آنتی اکسیدانی را ارائه می کند که از تخریب بافت کلیه ها جلوگیری می کنند.

ویژگی ادرارآور بودن آناناس تخلیه مایعات را افزایش می دهد و به پیشگیری از عوارضی مانند فشار خون بالا و نارسایی کلیوی کمک می کند.

مصرف آناناس برای پالایش خون توصیه شده است. این میوه به پاکسازی سموم و پیشگیری از شکل گیری بیماری های شدید کمک می کند.

منبع:asriran.com

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین