تماس با ما خانه
RSS

اگر تصمیم دارید که وزن کم کنید، در این راهنما کارهایی را که نباید انجام دهید، خواهید خواند.
از بین بردن چند کیلو اضافه وزنی که بعد از تعطیلات، بعد از بارداری یا بعد از دوران افسردگی‌تان بدست آورده‌اید، کار خیلی سختی است. حتی بعضی‌ها به چاق شدن بیشتر تمایل دارند، چرا که سوخت و ساز بدنشان کندتر از بقیه است.

IMG_20140815_021336

برای اینکه بتوانید وزنتان را کم کنید، بدون اینکه نا امید شوید باید کارهای زیادی را انجام دهید. چیزی که باید درباره‌ی کاهش وزن بدانید، این است که کاهش وزن یک فرایند تدریجی است و زمان بر است.  در حقیقت کاهش وزن با سرعت زیاد، فقط باعث خواهد شد ضعیف و بیمار شوید! اگر تصمیم دارید که وزن کم کنید، در این راهنما کارهایی را که نباید انجام دهید، خواهید خواند.
1-رژیم‌های دیوانه وار نگیرید
برنامه‌های غذایی خیلی زیادی وجود دارند که ادعا می‌کنند با رعایت آن‌ها بسرعت وزنتان کم می‌شود. در این رژیم‌ها غرق نشوید! رژیم غذایی را انتخاب کنید که همسو و مطابق بدن و سبک زندگی‌تان است. رژیم‌های غذایی در مورد همه یکسان جواب نمی‌دهد، پس اگر مشاهده کردید که رژیمی روی دوستتان بخوبی کار کرده، می‌توانید از آن رژیم بهره ببرید، اما باید با توجه به نیازهای خودتان، اصلاحش کنید.

 

2- هیچ‌وقت تعادل بین تغذیه و ورزش را بهم نزنید
کاهش وزن صحیح تنها از طریق حفظ تعادلی سالم بین تغذیه و ورزش پدید خواهد آمد. پس متعادل باشید و به خودتان گرسنگی ندهید و بدنتان را از مواد مغذی محروم نسازید. خوب بخورید و ورزش کنید.
 3-مثل یو یو رژیم نگیرید
خیلی‌ها مثل یو یو رژیم می‌گیرند. این کار می‌تواند فوق‌العاده خطرناک باشد و به سلامت بدنتان آسیب برساند. به یک رژیم غذایی بچسبید و همین که به هدفتان رسیدید، حواستان را جمع کنید تا دوباره به پرخوری نیفتید!
4- بیش از اندازه ورزش نکنید
شاید پیش خودتان فکر کنید که اگر چند ساعتی به هر جلسه‌ی تمرینی‌تان در روز یا هفته اضافه کنید، قطعاً سریع‌تر وزنتان کم می‌شود. اما حقیقت این است که بدن شما هم به کالُری احتیاج دارد و وقتی که شما هرچه انرژی داشتید را صرف ورزشتان کردید، احساس خستگی و کوفتگی به شما دست خواهد داد.  حتی ممکن است با ورزش بیش از اندازه، به عضلات و بدنتان صدمه هم بزنید!
 5-قرص‌های کاهش وزن نخورید
قرص‌های لاغری یا چربی‌سوز کلی مواد شیمیایی به بدن شما وارد می‌کنند. بدن شما ممکن است توسط این مواد، آسیب‌هایی جبران ناپذیر ببیند. جدای از اینکه مصرف چنین قرص‌هایی در شرایط بد می‌تواند کشنده باشد، قطعاً پی خواهید برد که پوستتان خراب شده، سیستم گوارشتان بهم ریخته و دیگر اتفاقات این چنینی.

 

6- در غذاهای سالم هم  پر خوری نکنید
مواد غذایی سالم و فراوانی وجود دارد که برای کاهش وزن پیشنهاد می‌کنند. اما این بدین معنی نیست که می‌توانید بدون هیچگونه نگرانی به وسط سفره شیرجه بزنید! برای اینکه وزنتان کم شود، هر چیزی را باید به اندازه‌ی صحیح مصرف کنید.
اگر می‌خواهید وزن کم کنید و خوش اندام شوید، باید خیلی صبور باشید. سریع وزن کم کردن باعث خواهد شد تا پوستتان شل و آویزان شود و نسبت به سنی که دارید پیرتر بنظر برسید. آبرومندانه وزن کم کنید!
7-به سراغ عمل‌های جراحی نروید
جراحی‌هایی همچون لیپوساکشن و کوچک کردن معده، اهدافی پزشکی دارند، و به هیچ عنوان نباید به آن‌ها به چشم عمل‌های زیبایی نگاه کنید. پس از عمل جراحی باید خیلی خیلی مراقبت چیزهایی که می‌خورید باشید، چرا که غذاهای زیادی برایتان مشکل ایجاد خواهند کرد. این دیگر به انتخاب شما بستگی دارد که آیا سلامتی را به ظاهر خوب می‌فروشید و عمل می‌کنید؟ حتماً در این رابطه با پزشکتان مشورت نمایید و از توصیه‌های او بهره ببرید.

 

 

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین