تماس با ما خانه
RSS

بسیاری از هزینه‌ها و مراسمی که در دوران عقد مرسوم است، ریشه در تاریخ و سنت‌های دیرین ما دارند و هر یک نشانه‌ای از رسم و آیین ویژه‌ای است. از آنجا که دوران عقد اولین قدم های زندگی مشترک شما است و قطعا هر دو شما سعی دارید که در دل دیگری نفوذ بیشتری داشته باشید، بهتر است به هدیه دادن به عنوان یک روش ابراز محبت بیشتر فکر کنید.

راه و رسم هدیه دادن در دوران عقد
شما با هدیه دادن به نوعی عشق و علاقه خود را به نامزدتان نشان می‌دهید. به او می گویید که او برای شما ارزشمند است و همیشه به یادش هستید حتی وقتی در کنار او حضور ندارید.

البته این هدیه حتماً نباید کادویی گران‌ قیمت باشد بلکه شاخه‌ای گل سرخ یا هدیه‌ای کوچک می‌تواند خوشحالی همسرتان را تضمین کند. با تمام این ها، هدیه دادن هم نیازمند مدیریت است. مدیریت پول، زمان و مکان آن.

1 – هدیه دادن گاهی با توقعات کاذب و تجملات بی‌شماری همراه می شود و بعد از مدتی کم کم جنبه‌ وظیفه پیدا می کند. از همه این ها مهم تر، در میان دلهره های مالی دختر و پسر که در دوران عقد مرسوم است، هدیه دادن می تواند یک بار به بارهای مالی این دوران اضافه کند.

2 –هدیه های شما همیشه نباید بزرگ باشد همیشه هم نباید کوچک و کم اهمیت باشد. در مناسبت های خاص برای همسرتان هدیه خاص بگیرید اما در ملاقات های معمولی تان می توانید به یک جعبه شکلات و شیرینی یا یک شاخه گل و حتی یک کارت یا کتاب کوچک بسنده کنید.

3 – گاهی به اعضای خانواده نامزدتان هدیه دهید اما نه همیشه. ترجیحا این هدایا مربوط به مناسبت ها باشد. هدیه کینه ها را از بین می برد. اما بعضی ها ممکن است با انتخاب هدیه نامناسب باعث ایجاد کینه شوند. هدیه باید در شان طرف مقابل باشد و با سن و سال، فرهنگ، جایگاه و جنسیت او سنخیت داشته باشد. این الزاما به معنی گران قیمت بودن هدیه نیست به معنی مناسب بودن آن برای شخصیت فرد مقابل است.

4 –در این دوران، دختر و پسر هزینه‌های مشخصی دارند، مثل هزینه تامین جهیزیه، خریدهایی که به طور معمول در هنگام عقد انجام می‌شود مثل خرید آینه و شمعدان، حلقه ازدواج و … بنابراین توجه داشته باشید که با تفکر صحیح و منطقی هزینه هایتان را به‌ گونه‌ای مدیریت کنید تا هم بتوانید دل هم را شاد کنید و هم شرایط اقتصادی خود را در سطح مطلوبی نگه دارید. توجه داشته باشید کیفیت برنامه‌ریزی برای هزینه‌ کردن خیلی مهم‌تر از کمیت آن باشد.
به‌عنوان مثال، برگزاری مراسم عقد ساده و با مهمان‌های خصوصی ممکن است لذت بیشتری را نصیب شما و همسرتان کند تا یک مراسم بزرگ که به خاطر حضور اقوام و آشنایان دور احساس معذب بودن به شما دست بدهد. البته تمام این برنامه‌ریزی‌ها باید با توجه به سلیقه‌ی شما و همسرتان و با توجه به وضعیت اقتصادی و مالی و جلب رضایت والدین تان ترتیب داده شود.

آنچه در هنگام خرید عقد توصیه می‌شود این است که همیشه دو طرف حد اعتدال را رعایت کنند. بدان معنی که یک خرید آبرومند و معقول را داشته باشند نه آنقدر اجناس کم و ارزان انتخاب کنند و نه دست روی گران‌ترین جنس فروشگاه بگذارند.

امتیاز شما به این مطلب :

comment rss - Trackback

  1. محمد م............ گفت:

    سایت بسیار مفیدی دارین تبریک ممنون
    امیدواریم که روز به روز پیشرفت کنه یا کنید

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین