تماس با ما خانه
RSS

با تفکر درباره‌ی تمام چیزهایی که باید در زندگی قدردان آن‌ها باشیم، می بینیم که بدنمان یکی از آن موارد شگفت انگیز است ، شما بدنتان را چطور می بینید ؟

ra4-4846

موارد معدودی وجود دارند که من مراقب بدنم نیستم. اما من دریافتم که هرچه بیشتر روی جنبه‌های مثبت تمرکز کنید، خلق عادات سالم آسان‌تر شده، خوب‌تر به نظر می‌رسید و مهم‌تر از همه اینکه احساس خوبی خواهید داشت!

دلیل هایی برای اینکه امروز بیشتر سپاسگزار بدنتان باشید:

– پاهایتان برای پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری یا دویدن به هر جایی که می‌خواهید به‌اندازه‌ی کافی قوی هستند.
گرچه ممکن است شما در مقابل آینه بایستید و اندازه‌ی ران‌های خود را قضاوت کنید، اما افرادی هستند که برای برداشتن یک گام تقلا می‌کنند. کمی سلولیت موجود در پاهایتان را نمی‌توانید فراموش ‌کنید! خیلی چیز وحشتناکی هم نیست ( تقریباً همه دارند)، قطعاً آنها هرگز نباید مانعی در لذت بردن از زندگی به طور کامل شوند.

– دست‌هایتان به اندازه‌ی کافی برای حمل چیزهایی که خیلی دوست دارید قدرتمند است.
فرقی نمی‌کند دخترتان، نوه یا سگ کوچولویتان باشد، دست‌هایتان قدرت لازم برای بلندکردن و بغل‌کردن چیزهایی که برای شما عزیزند را دارند.

– قلبتان می‌تپد و ریه‌هایتان در دم و بازدم موفق عمل می‌کنند.
آیا می‌دانستید که به طور متوسط روزانه ۲۳۰۰۰ بار نفس می‌کشید؟ یا که قلب شما بیش از ۳ میلیارد بار در طول عمرتان می‌تپد؟ لحظه‌ای در مورد تمام این فرایند که دائماً در بدن شما رخ می‌دهد و در هر لحظه شما را زنده نگه می‌دارد، بیاندیشید، واقعا عجیب است. بدن شما یک ماشین باور نکردنی است که نیاز به دلسوزی، عشق و مراقبت دارد.

مهم نیست که در کجای مسیر کاهش وزن یا تندرستی هستید، به ‌خاطر داشته باشید مادامی که چیزی از بین نرود، کاملاً قدر آن را نخواهید دانست. برای سپاس از تمام کارهای شگفت‌انگیزی که بدن شما در طول روز انجام می‌‌دهد، منتظر زمانی که با یک بیماری یا جراحت جدی روبرو شوید، نمانید. بیائید فقط برای امروز از بدن‌هایمان قدردان باشیم، و فقط در حسرت آنچه که فردا باید باشد، نباشید.

– عضلات مرکزی بدن شما برای نشستن، چرخیدن و دستیابی به هر آنچه بخواهید به اندازه کافی توانا هستند.
تمام افرادی که تا به حال سزارین یا جراحی‌های بزرگ شکمی را تجربه کرده‌اند، می‌توانند گواهی دهند، عضلات شکمی بیشتر از آنچه که تصور می‌کنیم در روز به ما کمک می‌کنند. گرچه برخی در تلاش برای فرم دهی شکمی شش تکه هستند، اما شکرگذاری از همه‌ی عضلات شکمی را برای آنچه که در تمام طول روز انجام می‌دهد، فراموش نکنید.

– قدرت بینایی

بینایی این امکان را به ما می دهد که زیبایی های جهان را ببینیم.

– قدرت شنوایی

اینکه بتوانید صدای کسی که دوستش دارید را بشنوید نعمتی است که کسی به شما نمی تواند بدهد.

– قدرت یادگیری

همینکه می توانیم چیزهای جدید یاد بگیریم یعنی اینکه توانایی های نامحدودی داریم.

– قدرت ذهن
ذهن تان همینکه بتوانید فکر کنید، بخاطر بیاورید، و مسائل را حل کنید باعث می شود زندگی تان آسانتر شود.

گردآوری:بخش روانشناسی بیتوته

منابع:

آی بانو

جنی

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین