تماس با ما خانه
RSS

هدف بسیاری افراد از ورزش کردن، کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام است. این افراد باید نکاتی را در ورزش کردن در نظر بگیرند تا ورزش آن‌ها تاثیرگذار باشد.

ورزش کردن در حالت عادی باعث کاهش وزن نمی‌شود. شما باید ورزش خود را طوری تنظیم کنید که این اتفاق بیفتد. به نکات زیر برای کاهش وزن با کمک ورزش توجه نکنید:

۱- به یاد داشته باشید که چرا ورزش می‌کنید: 

اگر می‌خواهید وزن کم کنید باید میزان کالری دریافتی با میزان کالری که می‌سوزانید را با هم مقایسه کنید. در واقع میزان کالری دریافتی شما باید کم‌تر از کالری که می‌سوزانید باشد.

برای مثال اگر ورزش می‌کنید بعد از ورزش پفک و چیپس نخورید این کار باعث می‌شود که خیلی بیش‌تر از آن مقداری که کالری سوزانده‌اید کالری دریافت کنید.

۲- از تاثیر افزایش اشتها بر اثر ورزش آگاه باشید: 

ورزش کردن باعث می‌شود که اشتهای شما افزایش پیدا کند. باید در کنار ورزش مراقب میزان غذا خوردن خود باشید. ورزش ممکن است حتی باعث افزایش وزن شود چون اشتهای شما برای خوردن را بیش‌تر می‌کند. شما نباید میزان غذا خوردن خود را تغییر دهید تنها باید ورزش را به برنامه روزانه خود اضافه کنید و مانند قبل غذا بخورید.

۳- مراقب نوشیدنی‌های ورزشی باشید: 

نوشیدنی‌های ورزشی حاوی شکر و نمک است تا جای عرق کردن را بگیرد. بعضی از نوشیدنی‌های ورزشی کربوهیدرات نیز دارد. بهتر است افرادی که می‌خواهند وزن کم کنند آب معمولی بنوشند یا از نوشیدنی‌های ورزشی که کالری ندارند استفاده کنند.

۴- فعالیت فقط باشگاه رفتن نیست: 

نباید تنها برای کاهش وزن به باشگاه بروید. می‌توانید در کنار این کار پیاده‌روی  کنید یا به هر نحوی فعالیت بدنی خود در طول روز را افزایش دهید. کافی است ضربان قلب شما بالا برود تا کالری بیش‌تری بسوزانید.

۵- حتما نباید ورزش شدید انجام دهید: 

حتما نباید ورزش شما خیلی شدید باشد تا کالری بسوزانید. می‌توانید ورزش با شدت متوسط انجام دهید. برای مثال پیاده‌روی به کاهش وزن کمک می‌کند. ضمنا فعالیت با شدت متوسط زیاد اشتهای شما برای غذا خوردن بیش‌تر را تحریک نمی‌کند.

۶- چربی‌های پنهان را در نظر داشته باشید: 

بدن به میزانی از چربی برای سالم بودن احتیاج دارد؛ چربی اضافه برای بدن خطرناک است. در بدن هر کس در جاهای مختلف چربی ذخیره شده است. مکان ذخایر چربی در بدن به ژنتیک، نحوه زندگی و جنسیت بستگی دارد. یک نوع چربی در زیر پوست ذخیره شده که ما آن را می‌بینیم و حس می‌کنیم. میزانی از چربی نیز در اطراف اندام‌های داخلی بدن ذخیره شده که ما آن را نمی‌بینیم و این چربی خطرناک است. ما باید از ذخیره شدن این چربی جلوگیری کنیم. بدن نیز ابتدا شروع به سوزاندن این چربی‌ها می‌کند و بعد به سراغ چربی‌هایی می‌رود که زیر پوست هستند. بنابراین ما بعد از ورزش خیلی زود شاهد کاهش چربی‌های بدن نخواهیم بود و انگیزه‌ خود برای ورزش را از دست می‌دهیم. اما باید بدانیم که بدن در حال سوزاندن چربی‌های خطرناک است و ورزش ما مفید واقع شده است.

۷- مرتب خود را وزن نکنید: 

وقتی ورزش می‌کنید از میزان چربی‌ها کاسته می‌شود اما حجم عضلات افزایش پیدا می‌کند. بدین ترتیب ممکن است وزن شما تغییر نکند و حتی بیش‌تر شود. شما باید میزان چربی بدن و عضله بدن را اندازه‌گیری کنید. با وزن کردن شما نمی‌فهمید که چقدر به تناسب اندام نزدیک‌تر شده‌اید.

۸- عضلات را پرورش دهید تا انرژی مصرف کنید: 

پرورش عضلات به خودی خود باعث مصرف انرژی می‌شود. هرچقدر عضلات بیش‌تری داشته باشید از میزان چربی بدن شما کاسته می‌شود. پرورش عضلات باعث افزایش سوخت و ساز بدن حتی در زمان استراحت می‌شود.

۹- بیشتر حرکت کنید و عاقلانه غذا بخورید: 

اگر غذای خوب مصرف نکنید، این که ۵ بار در هفته به باشگاه بروید بی‌فایده خواهد بود. غذاهای سالم بخورید و سبزیجات مصرف کنید.

منبع: ایسنا

 

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین