تماس با ما خانه
RSS

همستردارای بینایی بسیار ضعیف هستند و میتوان به جرات گفت انها نزدیک بینند اند ودچار کور رنگی میباشند, همستر ها برای جبران بینایی ضعیفشان در محیط‌های ناآشنا، از غده‌هایی که در پهلوهایشان جای دارد استفاده می‌کنند (در همسترهای چینی و کوتوله این غدد در اندام تناسلی این دوگونه همسترجای دارد.

 S1394884206

در این موقعیت‌ها، همستر این غده‌های بدنش را بر روی اجسام گوناگون در پیرامونش به صورت گذرا می‌مالد و ردی بدار از خود به جای می‌گذارد تا راه بازگشت به خانه خود را گم نکند.همچنین همستر گاهی از حس بویاییاش در شناسایی جنسیت،شناسایی محیط و جای مواد خوراکی که مخفی نموده اند استفاده می‌کند. همسترها به سر و صدا بسیار حساس اند و می‌توانند امواج موارای صوت را از صریق گوشهایشان بشنوند و از راه آن با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

همسترها، همه جور خوراکی را میخورند,با اینکه همسترها می‌توانند با خوراک‌هایی که به صورت شرکتی و فراوری شده که در بیرون به صورت برندوتجاری به فروش می‌رود زندگی کنند اما خوراکی های دیگری همچون سبزی‌ها، میوه‌ها، دانه‌ها و مغز خشکبار را هم می‌خورند و درصورتی که خوراکی فاسد شده باشند باید آن‌ها را از این جانور دور نگه داشت. در نژادهمسترهای خاورمیانه‌ای به دفعات دیده شده که در بسته‌های مواد خوراکی برای تغذیه دنبال حشرات می‌گردند.

همسترها ازمدفوع خود نیزتغذیه میکنند تا مواد مغذی که در مدفوعشان جا مانده است را دوباره بازیابی کنند که دلیل این امر تنبلی بیش از حد همستر ها در جستجوی غذا و ذخیره بیشتر غذا در بدنشان است که موجب میشود انرژی کمتری را صرف کنند و به قول ما انسانها باید گفت همستر ها کلا صرف جویی تو ذاتشونه .

 

نگهداری از همستر و موارد و نکات اماده سازی کف قفس همستر:

برای بستر سازی زیر همستر در باکس یا قفس از خاک اره یا تراشه های نرم چوب به همراه مقداری کاغذ سفید خرد شده میشود استفاده نمود.ولی باید از خرده چوب های درخت سرو و همچنین نوک تیزبرای همسترها اجتناب نمود.شما میتوانید به نجاری محل خود مراجعه و مقداری خاک اره تهیه کنید نکته(بیاد داشته باشید خاک اره کف قفس را بخاطر رعایت بهداشت زیستی همستر در هفته۱ مرتبه تعویض نمایید.

همسترها حیوانات تمیزی هستند و معمولا از گوشه قفس خود برای دسشوئی استفاده میکنند تمیز کردن آن قسمت بصورت مداوم به صورت روزانه یا دوروز درمیان به تمیز ماندن محل زندگی آنها و همچنین از ایجاد بوهای نا مطبوع کمک میکند. همسترها علاقه دارند در زمین تونل حفر کنند بنابراین عمق بستر خاک اره ای کف باید آنقدر باشد که حیوان بتواند درون آن تونل حفر کند (۵ سانتی مترتا۹ سانت کفایت میکند).

H1394883103

نگهداری از همستر و محل قرار دادن همستر در خانه:
لازم است مکان قرار گیری قفس در خانه در محل مناسب انتخاب گردد. معمولاٌ در صورتی که قفس در بلندی قرار گیرد برای همسترها خوشایندتر است. از آنجا که همسترها حیواناتی شبزنده دار و مثل خفاش ها فقط شبا بیدار هستند پس سعی کنید محل زندگیشان در روز ساکت و ارام باشد. قفس باید دور از تابش مستقیم آفتاب و منابع گرما زابوده و بهتر است حدود نیم مترتا ۱ متر بالاتر از سطح زمین بر روی تاقچه یا یک میز باشد

 

نگهداری از همستر و رژيم غذايي همستر :

مي توان از غذاي مخصوص جوندگان ، سبزيجات و نان خشک و ميوه ها (البته نه خيلي زياد که باعث اسهال شود) استفاده نمود. نبايد براي آب از کاسه استفاده نمود چراکه هَمِستِر به درون آن مي افتد و قفس را خيس خواهد کرد. همستِرها داراي کيسه هاي لُپي بزرگ هستند که از آن براي حمل غذا استفاده مي کنند.

براي رژيم همستر بهتر است از غذاهاي آماده موجود در بازار استفاده نمود که معمولا بصورت مخلوطي از دانه گياهان يا بصورت يک جيره غذايي به شکل گلوله هاي کوچک و يکدست درون بسته بندي آماده مي باشد. جيره آماده گلوله اي از نظر مواد غذائي متعادل بوده و همستر نمي تواند دانه هاي مورد علاقه خود را دست چين کند به همين دليل اين غذا در بعضي مواقع حيوان را دلزده کرده و بعضي از همسترها اصلا آنرا نمي خورند .

دانه هاي مخلوط آماده براي همستر معمولا از طرف حيوان بهتر پذيرفته مي شوند و پايه خوبي براي رژيم همستر مي باشد. ولي مواظب باشيد از غذايي که تنها شامل دانه گياهان است اجتناب کنيد

 

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین