تماس با ما خانه
RSS

پاک کردن لکه ماژیک از روی موکت
شاید صحنه کشیدن شدن ماژیک به روی موکت وقتی که کودک شما در حال نقاشی است ، صحنه ای آشنا باشد. اما برای پاک کردن این لکه ها چه باید بکنیم؟ با ما همراه باشید تا قدم به قدم با هم مراحل از بین بردن لکه ماژیک را دنبال کنیم.

hou13353

با استفاده از ابزار های ساده موجود در منزل لکه هایی نظیر اثر ماژیک بر روی موکت را از بین ببرید. برای این کار شما نیاز به موارد زیر خواهید داشت :

    دستمال نخی
    الکل سفید
    اسپری مو
    مسواک نرم

اول باید دستمال نخی را به الکل آغشته کنید و به روی لکه ضربه بزنید، باید توجه داشته باشید که نباید به حالت رفت و برگشت دستمال را به روی لکه بکشید چون باعث پخش شدن بیشتر لکه خواهد شد. دستمال را به روی لکه گذاشته فشار دهید و سپس آن را بر دارید آنقدر این کار را ادامه دهید تا دیگر جوهری جذب دستمال نشود.

در این مرحله باید با یک دستمال نخی خشک به روی لکه ضربه بزنید تا خیسی آن کمی گرفته شود. سپس اسپری مو را روی لکه بزنید باید توجه داشته باشید که اسپری مو فاقد روغن باشد چون ترکیب الکل و روغن موجود در اسپری مو ممکن است به موکت شما آسیب بزند.

زمانی که اسپری را روی لکه پاشیدید بلافاصله با مسواک روی لکه حرکت دورانی ایجاد کنید. با انجام این مراحل شما می توانید به راحتی لکه را از موکت پاک کنید اما برای لکه های قدیمی تر شما باید این مراحل را چندین بار انجام دهید.

بستنی را تا جای ممکن با قاشق از روی مبل بردارید

پاک کردن لکه بستنی از روی مبل:
لذت خوردن بستنی با ریختن آن روی مبل پارچه‌ای از بین می‌رود، مگر هر چه سریع تر قبل از پخش شدن و آسیب رسیدن به پارچه به روش زیر آن را تمیز کنید.

بستنی را تا جای ممکن با قاشق از روی پارچه مبلی بردارید.

با یک پارچه سفید و تمیز محل لک شده را آن قدر تمیز کنید که دیگر بستنی به دستمال منتقل نشود.

داخل یک کاسه ۲ پیمانه آب سرد بریزید. یک قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی اضافه کنید و خوب هم بزنید.

پارچه سفید تمیز را به آن آغشته کنید. آب اضافی آن را بگیرید و با آن روی لکه ضربه بزنید.

با یک دستمال سفید تمیز آن را پاک کنید. بار دیگر دستمال را به مایع آغشته و سعی کنید لکه را برطرف کنید. سپس با یک پارچه خشک تا زمان برطرف شدن لکه این کار را ادامه بدهید.

محل مورد نظر را با پارچه تمیز و آب سرد کاملا تمیز و با یک پارچه خشک آب اضافی آن را بگیرید.

در صورت باقی ماندن لکه، از لکه بر استفاده نمایید. کمی از آن را با یک پارچه تمیز روی لکه بمالید و با دستمال خشک رطوبت را بگیرید. با پارچه تمیز و آب سرد روی پارچه کشیده، سپس خشک کنید.

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین