تماس با ما خانه
RSS

برای نگهداری بهینه و تمیز کردن لپ تاپ، خالی از فایده نیست که نیم نگاهی به این مطلب بیندازید. صفحه کلید قسمتی از لپ تاپ است که بیشتر از بقیه قسمت ها در معرض کثیف شدن قرار می گیرد. بنابراین اگر تا امروز از روکش های پلاستیکی محافظت از صفحه کلید استفاده نکرده اید، همین امروز یکی تهیه کنید! تمیزی صفحه نمایش لپ تاپ نیز به دلیل اینکه جلوی دید شما قرار گرفته است، اهمیت ویژه ای دارد.

 

 

برای تمیز کردن LCD بهتر است محلول شوینده مخصوص LCD خریداری کنید. اگر نمی خواهید از محلول استفاده کنید، توصیه می شود از چیزی به غیر از آب استفاده نکنید.
هرگز محلول یا آب را روی سطح LCD اسپری نکنید و به جای این کار، پارچه خشک و تمیز را در یک دست بگیرید و با دست دیگر آنقدر که پارچه مرطوب شود روی آن اسپری بپاشید و با آن LCD یا بدنه دستگاه را تمیز کنید. تمیز کردن پورت ها نیز اهمیت زیادی دارد و باید با اسپری هوای فشرده انجام شود. برای تمیز کردن گوشه های تاچ پد نیز بهترین وسیله گوش پاک کن است.
برای تمیز کردن قطعات داخلی و سطح اتصال باتری از اسپری های هوا استفاده کنید و به این نکته نیز توجه داشته باشید که مستقیم روی هواکش هایی که فن دارند اسپری شدید انجام ندهید. برای تمیز کردن درایو نوری نیز می توانید از فرچه های تمیزکننده لنز یا یک دستمال با کمی محلول استفاده کنید.

در مورد باتری لپ تاپ نیز باید توجه داشته باشید زمانی که از برق شهر برای تامین انرژی آن استفاده می کنید، بهتر است باتری را جدا و در مکانی خشک و خنک نگهداری کنید. یکی از مهم ترین دلایل تهیه نوت بوک توسط شما خاصیت قابل حمل بودن و داشتن عمر باتری زیاد است. برای اینکه باتری بهترین کارکرد و عمر را داشته باشد، باید اولین بار که نوت بوک را روشن می کنید آن را صددرصد شارژ کرده (بین 1 تا 2 ساعت)، سپس اجازه دهید تا باتری کار کند تا تخلیه شود به طوری که به 10 درصد ظرفیت برسد.
این کار را 2 الی 3 مرتبه تکرار کنید تا کلیه سلول ها قابلیت نگهداری شارژ را به دست آورند. چنانچه همیشه از برق برای روشن بودن دستگاه استفاده می کنید، باتری را صددرصد شارژ کرده، آنرا از دستگاه جدا و هفته ای 1 الی 2 بار شارژ کنید. دقت کنید وقتی باتری صد درصد شارژ شده است، نباید به برق وصل شود یا در شارژ بماند.

امتیاز شما به این مطلب :

comment rss - Trackback

  1. زهرا گفت:

    سلام ممنون مطالبتون خیلی خوبه

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین