تماس با ما خانه
RSS

نفخ شکمی مشکل شایعی است و بعید نیست که شما هم دچار دل‌درد ناشی از تجمع گاز در شکم باشید. شاید از نظر شما، گاز بدبوی انباشته در روده‌های شما، تنها مایه خجالت و آزار باشد، اما از نظر متخصصان، همراه شدن این مشکل با دیگر علائم می‌تواند از احتمال دچار بودنتان به مشکلات جدی‌تری خبر دهد. پس اگر نفخ را با نشانه‌های زیر تجربه می‌کنید، حتما به متخصصان مراجعه کنید.

درد لگن

اگرچه ابتلا به این مشکل نادر است، اما همراه شدن نفخ با درد لگن می‌تواند نشانه ابتلا به سرطان تخمدان باشد.

متخصصان می‌گویند اگر این علائم در زمان غذا خوردن شدت بگیرد و با خونریزی واژینال همراه شود، باید توجه بیشتری به مشکلتان بکنید.نگران نباشید. در اغلب موارد، مشکل شما از توده خوش‌خیمی از فیبروئیدها ناشی می‌شود و بعد از بررسی علائم و سونوگرافی، می‌توانید درمان را شروع کنید.

اسهال و کاهش وزن

حدود یک درصد از افراد به بیماری سلیاک مبتلا هستند. بیماری که توان بدن را در تحمل گلوتن کم می‌کند و در صورت مصرف غذاهای حاوی این ماده نوعی واکنش خودایمنی را ایجاد می‌کند. اسهال و کاهش وزن، در کنار نفخ شدید، مشکلی شایع در افراد مبتلا به سلیاک است و اگر شما هم احساس می‌کنید با خوردن نان، غلات و دیگر مواد غذایی حاوی گلوتن، دچار مشکلات گوارشی می‌شوید، این موضوع را با کمک پزشکتان بررسی کنید. با انجام آزمایش خون، می‌توانید از مبتلا بودن یا نبودنتان به این مشکل مطمئن شوید.

درد سوزناک در شکم

ملتهب شدن آپاندیس می‌تواند شما را به مشکل جدی و تهدیدکننده آپاندیسیت دچار کند. متخصصان هنوز علت دقیق این اتفاق را نمی‌دانند اما تصور می‌کنند که گاهی انگل‌ها یا باکتری‌ها منجر به ایجاد این التهاب می‌شوند. یکی از نشانه‌های آپاندیسیت، شکم‌درد همراه با نفخ شدید است.

این درد از ناف آغاز می‌شود و به سمت راست و پایین شکم حرکت می‌کند. درد ناشی از آپاندیسیت، با سرفه و عطسه وخیم‌تر می‌شود. به جای اینکه به فکر آرام کردن دردتان در خانه باشید، فورا به اورژانس مراجعه کنید.

آپاندیسیت مشکلی است که در صورت به موقع حل نشدن، می‌تواند سلامت شما را به خطر بیندازد.

درد شکمی و استفراغ

اگر درد شکمی شدید و نفخ با استفراغ همراه شود، بعید نیست که روده‌هایتان با مشکل جدی روبه‌رو شده باشند.

انسداد روده‌ای یا ایجاد زخم و تومور در این ناحیه، می‌تواند این علائم آزاردهنده را ایجاد کند. اگر همه این نشانه‌ها با اسهال خونی یا خون در مدفوع همراه شد، بدون اتلاف وقت سراغ یک متخصص گوارش بروید. سرطان روده ممکن است خود را با چنین نشانه‌هایی نمایان کند.

زود از کوره در رفتن

اگر بررسی‌های پزشکان می‌گویند که غده تیروئیدتان خوب کار می‌کند و دیابت هم ندارید، باید به دنبال علت دیگری برای نفخ کردنتان بگردید.

متخصصان معتقدند نفخ با علت‌های عجیبی می‌تواند شما را به دردسر بیندازد و از نظر آنها، ابتلا به اضطراب و افسردگی هم می‌تواند نفاخ باشد.

متخصصان معتقدند افرادی که دچار اختلالات اضطرابی یا افسردگی هستند، به‌مرور به مشکلات گوارشی هم دچار می‌شوند و مشکلات معده و روده آنها می‌تواند به انباشته شدن این گازها در دستگاه گوارش‌شان بینجامد.

منبع:salamatnews.com

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین