تماس با ما خانه
RSS

همه بار زندگي مشترك‌تان به دوش شما افتاده و احساس مي‌كنيد همسرتان تنها مصرف‌كننده عشقي است كه خودش براي پر و بال دادن به آن تلاش نمي‌كند؟ این مطلب برای شماست.
za4-2726
تنها شما نيستيد كه تصور مي‌كنيد شوهرتان به اندازه‌اي كه براي زندگي مشترك‌تان قدم برمي‌داريد، براي ساختن زندگي‌تان تلاش نمي‌كند؛ بسياري از آقايان هم بر اين عقيده هستند كه مثل همسرشان نمي‌توانند همه وجودشان را براي رابطه‌اي که دوستش دارند، خرج كنند.

زناني كه همه عشق‌شان را خرج به دست آوردن دل و توجه همسرشان مي‌كنند، اغلب از اينكه تنها براي مستحكم كردن رابطه‌شان انرژي مي‌گذارند، مي‌رنجند و از اينكه همسرشان نمي‌داند در برابر بحران‌هايي كه به زندگي‌شان حمله مي‌كند چطور بايد بايستد، شكايت مي‌كنند. ترس يك زن از اينكه همانقدر كه عاشق است، دوست‌داشته نشود، مي‌تواند او را از برداشتن قدم‌هاي بيشتر براي دوام زندگي مشتركش دلزده كند؛ اما واقعيت اين است كه هميشه تفاوت در ميزان عشق زن و مردي كه در كنار هم زندگي مي‌كنند نيست كه سد راه احساسات يكي از آنها مي‌شود، بلكه تفاوت در شيوه عشق ورزيدن، بيشتر از هر چيزي مي‌تواند ادامه زندگي شيرين آنها را تهديد كند.

او واقعا مرد ايده‌آل است؟
همه ما در ذهن‌مان تصويري از يك رابطه ايده‌آل داريم. مردي را پيدا مي‌كنيم و براي خلق رابطه‌اي كه در ذهن‌مان داريم، بدون مشاركت و همكاري او تلاش مي‌كنيم. انگار به اين مرد مي‌گوييم: تو فقط در اين رابطه شركت داشته باش و من زحمت برآورده كردن همه نيازهاي رواني و عاطفي را در اين رابطه مي‌كشم. همين قرارداد ناگفته و نانوشته شما را مصمم مي‌كند براي ايجاد صميميت در رابطه به آب و آتش بزنيد، بحران‌هاي عاطفي كه رابطه شما را نشانه مي‌گيرد را يك‌تنه حل كنيد، حتي براي برنامه‌هاي دونفره‌تان تصميم بگيريد و برنامه‌ريزي كنيد و تنها از مرد مقابل‌تان بخواهيد كه همسرتان باشد.

شايد حضور در چنين رابطه‌اي، مرد زندگي شما را در ظاهر راضي كند اما به مرور از اينكه تنها با خودتان رابطه داريد و اين خودتان هستيد كه مي‌بريد، مي‌دوزيد و به تن مي‌كنيد، خسته مي‌شويد. رابطه شما در ظاهر خوب و بي‌مشكل به نظر مي‌رسد و حتي اگر به همسرتان بگوييد از اين زندگي خسته شده‌ايد و مي‌خواهيد تركش كنيد، او را شوكه و بهت‌زده خواهيد ديد. رابطه به ظاهر دو نفره‌اي كه مي‌تواند در نظر اطرافيان و حتي همسر شما ايده‌آل به نظر برسد، درواقع تك‌نوازي‌ است كه خودتان ترتيب داده‌ايد و صدايش به گوش هر كسي جز خودتان خوش مي‌آيد.

در اين رابطه:
1.اين شما هستيد كه از برنامه سينما، تئاتر و كنسرت باخبر مي‌شويد، بليت مي‌خريد و او را متقاعد مي‌كنيد كه بايد در كنار شما در آنها شركت كند.

2.اين شما هستيد كه به او پيشنهاد مي‌دهيد آخر هفته را چطور بگذراند.

3.اين شما هستيد كه براي تعطيلات و مناسبت‌هاي ويژه برنامه‌ريزي مي‌كنيد.

4.اين شما هستيد كه بيشتر تلفن‌ها را به دوستان، فاميل و حتي فاميل‌هاي او مي‌زنيد و دورهمي با آنها را برنامه‌ريزي مي‌كنيد.

5.براي پركردن خلأهاي جنسي، اين شما هستيد كه تماس را شروع مي‌كنيد.

6.اين شما هستيد كه هنگام پياده‌روي، دست‌تان را به سمتش دراز مي‌كنيد و دست او را مي‌گيريد.

7.اين شما هستيد كه در مناسبت‌ها براي تهيه هديه‌اي كه بايد به او بدهيد، وقت و هزينه زيادي صرف مي‌كنيد.

8.اين شما هستيد كه بعد از دعوا، براي آشتي پيش‌قدم مي‌شويد.

9.اين شما هستيد كه وقتي با هم هستيد، بيشتر حرف مي‌زنيد.

10.وقتي در حال صحبت با او هستيد و پاسخي نمي‌شنويد، اين شما هستيد كه حالش را حدس مي‌زنيد و حتي به جاي او در مورد احساساتش صحبت مي‌كنيد.

11.اين شما هستيد كه به او پيشنهاد مي‌دهيد با رئيس، همكار، صاحب‌خانه و حتي خانواده خودش چطور برخورد كند.

12.اين شما هستيد كه براي خريد وسايل تازه و حتي تغيير دكوراسيون خانه پيشنهاد مي‌دهيد.

با خودتان چند چنديد؟
اگر پاسخ شما به حداقل 7 سوال از 12 سوال گفته‌شده مثبت باشد، احتمالا بعد از گذشت مدتي اين احساسات را تجربه خواهيد كرد:

1- وجود‌تان پر از خشم مي‌شود و تصور مي‌كنيد در تلاش براي ترميم رابطه‌تان يا بهتر كردن آن تنها هستيد و اين تنهايي بار كشيدن، شانه‌هاي‌تان را خم كرده است.

2- جاي خالي را هميشه به جاي همسرتان پر مي‌كنيد و به او مجالي براي پر كردن اين نقطه‌چين‌ها نمي‌دهيد و با همين كار بدون اينكه خودتان بدانيد، فرصت انجام كارها و فكر كردن براي بهبود رابطه را از او مي‌گيريد.

3- خودتان را گول مي‌زنيد كه رابطه خوب و آرامي داريد اما واقعيت اين است كه اينطور نيست. شما تنها، وزن آرام نگه داشتن اين رابطه را روي دوش خود‌تان انداخته‌ايد و به محض اينكه جاخالي بدهيد، اين آرامش هم از بين مي‌رود.

 

عشق چيزي است که بايد بسازید و به دستش بياورید

 

چرا همسرتان جاخالي مي‌دهد؟
زن‌ها به سه دليل عادت دارند جاي خالي را خودشان پر كنند و به همين دلايل به همسرشان فرصت يا حتي انگيزه قدم برداشتن براي ساختن رابطه‌اي خوب و آرام را نمي‌دهند:

1- احساس مي‌كنند عشق چيزي است که بايد بسازندش و به دستش بياورند و به همين دليل درست مثل وقتي كه مي‌خواهند يك خانه خوب بخرند، بايد براي ساختن يك عشق خوب هم كار كنند و زحمت بكشند. زن‌هايي كه تصور مي‌كنند لياقت دوست داشته شدن ندارند، بيشتر براي ساختن اين عشق بيل مي‌زنند و خودشان را خسته مي‌كنند.

2- زن‌هايي كه احساس مي‌كنند اگر خودشان جاي خالي را پر نكنند، رابطه‌شان به هم مي‌خورد و زن‌هايي كه قبلا هم تجربه تشكيل رابطه با مردهاي تنبلي كه بار را روي دوش آنها انداخته بود داشته‌اند، اغلب چنين رابطه‌اي را شكل مي‌دهند.

3- زن‌ها از خلأ متنفر هستند و به همين دليل به محض ديدن يك جاي خالي، آن را پر مي‌كنند. شايد اغراق نباشد اگر بگوييم زن‌ها با اين ميل شديد به پر كردن جاي خالي‌ها به دنيا مي‌آيند و به همين دليل اغلب زن‌ها عامل ساختن همسري تنبل كه براي رابطه‌اش قدم از قدم برنمي‌دارد، هستند.

زندگي را از نو بسازيد
اگر نمي‌خواهيد دست‌تنهايي شما براي ساختن زندگي مشترك‌تان و جلب كردن علاقه و توجه همسرتان كار دست شما دهد، با اين راه‌حل‌هاي ساده شروع كنيد و آرام‌آرام او را به گردونه پر كردن جاهاي خالي وارد كنيد.

تنها براي جلو بردن رابطه‌تان پارو نزنيد، براي تعطيلات برنامه نريزيد، براي صميمي‌تر شدن خودتان را جلو نيندازيد و خلاصه اينكه تنها، بار رابطه‌تان را به دوش نكشيد. اگر به محض جاخالي دادن‌تان ديديد همه چيزهايي كه فكر مي‌كرديد در زندگي داريد از دست رفته‌، معنايش اين است كه شما پيش از اين مشغول پر كردن جاهاي خالي بوده‌ايد و اگر به آن روش ادامه ندهيد و با كمك مشاور خانواده براي ايجاد تغييرات بزرگ در زندگي‌تان تلاش نكنيد، همه خوشبختي خيالي‌ كه به آن دل خوش كرده بوديد را از دست مي‌دهيد.

قرار نيست يك‌دفعه جاخالي دهيد، آرام‌آرام و هر روز در يكي از زمينه‌ها، به همسرتان فرصت پر كردن جاي خالي را بدهيد. اگر وقتي خريد نمي‌رويد، يخچال‌تان خالي مي‌ماند، اين ماه سختي خالي بودن يخچال را به جان بخريد و اجازه دهيد همسرتان اين جاي خالي را پر كند. در چنين شرايطي يا همسرتان پاروها را برمي‌دارد و پارو مي‌زند، يااينكه بي‌ميلي‌اش به پركردن جاهاي خالي آشكار مي‌شود و شما تكليف‌تان را با رابطه‌تان مي‌فهميد.

اعتمادبه‌نفس‌تان را بالا ببريد و شرايطي را فراهم كنيد كه به شما شادي و انرژي مي‌دهد. وقتي تنها منبع انرژي گرفتن شما همسرتان است، با كمي فاصله گرفتن از او زمينه را براي از هم پاشيدن خود و ويران‌تر كردن رابطه‌تان فراهم مي‌كنيد. شما بايد به خود احساس دوست‌داشتني بودن، مهم بودن و باارزش بودن بدهيد تا از اين تلاش مخرب براي دوست داشته شدن دست ‌برداريد.

خودتان كار را خراب مي‌كنيد
اگر به جاي اينكه عشق‌تان را به شيوه خودتان نثار شريك زندگي‌تان كنيد، مي‌خواهيد براي ثابت كردن احساس‌تان همه چيزهايي كه او مي‌خواهد را در اختيارش بگذاريد و به شيوه مردي كه دوستش داريد زندگي كنيد، عاقبت رابطه‌تان يكي از شكل‌هاي زير خواهد بود:

به فکر دل‌تان باشید
تنها به اين فكر مي‌كنيد كه چطور مي‌توانم دل اين مرد را به دست بياورم و هميشه ذهن‌تان مشغول اين است كه دوستم دارد يا نه؟ هيچ‌وقت از خود نمي‌پرسيد آيا من او را دوست دارم يا خير! همين باعث مي‌شود مدتي بعد خود را در رابطه‌اي ببينيد كه ميلي به ماندن در آن نداريد.

کمال گرا  نباشید
هميشه نگران اين هستيد كه آيا از نظر مردها بهترين زن دنيا هستيد يا نه؟ در يك رابطه فكر نمي‌كنيد مردي كه روبه‌روي‌تان ايستاده، به درد شما مي‌خورد يا نه! بلكه تنها مي‌خواهيد زني كامل و ايده‌آل به نظر برسيد و آنقدر براي جلب رضايت او خود را قرباني مي‌كنيد كه تواني براي ادامه دادن باقي نمي‌ماند.

با دلیل عاشق شوید
همه آنچه گفتيم باعث مي‌شود سراغ مردهايي برويد كه خود را موظف كرده‌ايد عاشق‌شان باشيد اما اگر دقيق‌تر نگاه كنيد، مي‌بينيد حتي دليلي براي دوست داشتن آنها نداريد. همين دوست نداشتني كه از آن بي‌خبريد، باعث مي‌شود رابطه‌اي خالي از تفاهم را ادامه دهيد.

مجبور نباشید
آنقدر طرف مقابل‌تان را غرق در عشق افراطي مي‌كنيد كه همسرتان براي نشان دادن احساس واقعي‌اش نسبت به شما فرصتي پيدا نمي‌كند و نمي‌تواند از خود بپرسد كه واقعا دوست‌تان دارد يا نه. شما تنها مي‌خواهيد با ارائه خدمات بي‌شمار، به او القا كنيد بيش از اندازه به شما احتياج دارد و دور از شما نمي‌تواند زندگي كند.

منبع:مجله سیب سبز

 

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین