تماس با ما خانه
RSS

اتاق هایی که پنجره های کمتری دارند ممکن است کوچکتر و تاریک تر به نظر بیایند. کم کم با آمدن فصل بهار و نزدیک شدن به فصل خانه تکانی شاید دلتان بخواهد که تنوعی در خانه و طرز چیدمان آن بوجود بیاورید. برای اینکار می بایست یا تغییرات ظاهری ساده ای در چیدمان بوجود آورد و یا اینکه به طور اساسی مدل همه چیز را تغییر داد.

L1392530909
روش اول: نقاشی دیوارها

1. دیوارها را تمیزکنید. دیوارهای سفید قدیمی و گردو خاک گرفته و یا رنگ های تیره باعث کوچکتر شدن فضای خانه می شود. کمی زمان صرف کنید و رنگ دیوار را با مواد شوینده مناسب تمیز کنید، ترک خوردگی دیوارها را ترمیم کنید و رنگ ها مثل روز اول براق کنید.

2. از رنگ های روشن استفاده کنید. رنگ کرم روشن، سفید پوسته تخم مرغی و سفید باعث انعکاس نور شده و فضا را بزرگتر جلوه می دهند. اگر قصد نقاشی دیوارها را دارید و فضای خانه تان کوچک است از رنگ های روشن استفاده کنید.

3. از رنگ آبی براق و یا دیگر رنگ های براق اما روشن برای نقاشی دیوارهای تکی استفاده کنید. اگر می خواهید قسمت خاصی از خانه را بیشتر نمایان کنید و به چشم بیاورید از رنگی روشن غیر از رنگ بقیه دیوارها استفاده کنید تا نقاشی آن قسمت با بقیه قسمت ها متفاوت باشد. همواره سعی کنید از روشن ترین رنگ ها استفاده کنید چرا که رنگ های روشن روی قسمت های بزرگ تیره تر به نظر می آیند.

4. تابلوهای صیقلی بر روی دیوارتان بزنید. تابلوها به اتاق، نمای خاصی می دهند خصوصا اگر در مقابل پنجره ای آویزان شوند که دقیقا نور را منعکس کنند.

روش دوم: کف پوش ها را تغییر دهید.

فرش های قدیمی و کهنه را دور بیاندازید. فرش های قدیمی، کثیف و تیره فضا را کوچک و بی روح می کند. فرش های رنگ روشن و تمیز جلوه زیباتری به اتاقتان می دهند. همچنین کفپوش های براق باعث انعکاس نور و در نتیجه بزرگتر به نظر رسیدن اتاق می شوند.

P1392531016
روش سوم: نور را بیشتر کنید.

در طول روز پرده را کنار بکشید تا نور بیشتری وارد اتاقتان شود با اینکار جلوه بزرگتر و دلبازتری به خانه تان داده اید. اگر پنجره ها کوچک هستند و نور کمی از آنها داخل خانه می شود می توانید چراغ ها را روشن کنید با اینکار سقف خانه روشن تر و فضای خانه بزرگتر خواهد شد. نورپردازی دورتادور سقف اتاق ها و حال و یا در آشپزخانه زیر کابینت ها، در بزرگ کردن فضا موثر هستند.

خانه تاریک و کوچک را با این ترفندها روشن کنید!/ دکوراسیون شیک و روشنخانه تاریک و کوچک را با این ترفندها روشن کنید!/ دکوراسیون شیک و روشنخانه تاریک و کوچک را با این ترفندها روشن کنید!/ دکوراسیون شیک و روشن
5. وسط اتاق لوستر آویزان کنید. لوستر شیشه ای یا کریستالی وسط اتاق آویزان کنید تا نور در آن منعکس شده و فضای اتاق را روشن تر کند.

روش چهارم: اسباب و وسایل رنگ روشن انتخاب کنید.

اسباب خانه می بایست رنگ روشن باشند. کرم، خردلی، سفید و آبی روشن به اتاقتان جلوه روشن و بزرگ می دهد. اما مبلمان و یا وسایل تیره مثل مشکی،خاکستری تیره و یا قهوه ای، جلوه بقیه رنگ های روشن را هم از بین می برد و جو را کوچکتر خواهد کرد.

 

منبع: دلگرم

 

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین