تماس با ما خانه
RSS

ar4-1017

 

 

در صاف کردن موها افراط نکنید

باوجود اینکه روی برچسب بسیاری از محصولات و اسپری های حالت دهنده مو نوشته شده که در آنها فرمالدئید وجود ندارد ولی در بسیاری از محصولات حاوی کراتین که موها را صاف می کند فرمالدئید وجود دارد، ماده ای که در دنیای پزشکی به عنوان یک ماده سرطان زا  شناخته می شود. البته میزان فرمالدئید یافت شده در این نوع محصولات بسیار کم است و اگر شما تنها چند بار در سال از این محصولات استفاده کنید خطر چندانی تهدیدتان نخواهد کرد اما افراط در استفاده از این محصولات صاف کننده مو اصلا به صلاح نیست. بیشتر از همه آرایشگرانی در خطر هستند که موهای مشتریان مختلف را با این مواد صاف می کنند.
این مواد آرایشی به ریه ها آسیب می زنند

معمولا مواد آرایشی معدنی  که به عنوان محصولات مینرال (mineral) نامیده می شوند را  جایگزین محصولات طبیعی و گیاهی می دانند؛ اما این محصولات مینرال که بیشتر در شکل پودر تولید می شوند، می توانند مشکلاتی را ایجاد کنند، در واقع چون ذرات مواد معدنی و مینرال مثل میکا بسیار کوچک هستند به راحتی در هوا شناور شده و می توانند از طریق تنفس وارد ریه های ما شوند (جالب است بدانید کارگرانی که در کارخانه هایی کار می کنند که از مواد موجود در آنجا  مواد معدنی چون میکاست حتما باید از ماسک تنفسی استفاده کنند تا این مواد را اسنتشاق نکنند) هنوز پژوهش معتبری در رابطه با استفاده از این مواد آرایشی معدنی انجام نشده است، اما متخصصان ریه می گویند استنشاق گهگاهی این مواد معدنی می تواند به ریه ها آسیب برساند.

هرگز به لب رژ  زده زبان نزنید

مسئله وجود سرب در برخی رژهای لب چیز جدیدی نیست و حتی گاهی آنقدرها گفته شده است تکراری شده و کسی آن را جدی نمی گیرد، اما مسئله آنقدر جدی هست که سازمان  FDA (نظارت بر دارو و غذا) شروع به تحقیق کرده و خبری دردناک را منتشر می کند؛ اینکه بیش از 60 درصد رژلب ها حاوی سرب هستند؛ آن هم نه مقداری جزئی بلکه بالای 06/3 پی پی ام (قسمت در میلیون) و جالب آنکه در نتیجه گزارش دوم که در ژوئن 2012 منتشر شد این مقدار سرب بیشتر هم شده بود و به 19/7 پی پی ام رسید. جالب است بدانید که در این تحقیقات بسیاری از مارک های معتبر و معروف وجود داشتند که حاوی سرب بودند؛ مارک هایی که به قیمت های بالا می خریم و گمان می کنیم چون تولید شرکت های معتبر اروپایی و آمریکایی هستند، سالم اند اما در حقیقت پر از جیوه هستند، حتی رژ هایی که روی آنها نوشته شده که طبیعی هستند. با توجه به این گزارش ها فرق چندانی میان رژلب ها وجود ندارد، مهم این است که درست از آنها استفاده کنید تا میزان آلودگی را کمتر کنید؛ باید تا جایی که می توانید کمتر به لب ها زبان بزنید تا طعم رژلب را احساس کنید؛ در مواقعی که رژلب دارید از خوردن خودداری کنید و اگر می توانید قبل خوردن هرچیزی خود را پاک کنید.

سرب باعث آسیب های مغزی و عصبی می شود

سرب بلعیده شده توسط انسان، وارد خون می شود تا به یک مقدار ثابت برسد، سرب اضافی به بافت های نرم به خصوص مغز وارد می شود. مقادیر بالای آن سبب از کار افتادن کلیه و صدمه دائمی به مغز می شود. در بزرگسالان افزایش سطح سرب در خون، کمی افزایش فشار خون به وجود می آورد. بچه ها تحت تاثیر سربی که پیش یا پس از تولد به بدن آنها وارد شده ممکن است دچار آسیب های روانی و عصبی شوند. بیشترین اثرات زیان بار سرب بر رفتار، دقت و IQ بچه ها دیده شده است، بنابراین به نظر می رسد هیچ سطح ایمنی از سرب که اثر تخریبی بر نوزادان و جنین ها تولید نکند، وجود ندارد.
عوارض کرم های چینی و هندی

وقتی در تعدادی از کرم های پوستی جیوه یافت شد نشریات و رسانه های مختلف سر و صدای زیادی به راه انداختند. این خبر را سازمان FDA  (سازمان ملی نظارت بر دارو و غذا) منتشر کرد؛ آنها در پی تحقیقات خود و گزارش هایی که به آنها  ارائه شده بود متوجه شدند که تعدادی از کرم های پوستی حاوی مقادیری از ماده سمی جیوه و دیگر فلزات سنگین هستند. این مواد بسیار خطرناک هستند و آلودگی به جیوه می تواند مشکلات و بیماری های جدی ایجاد کند. فهرست کرم های پوستی آلوده به این ماده نسبتا بلند است و در بازارهای آسیا و خاورمیانه به وفور پیدا می شود. کرم هایی که عمدتا مربوط به سفید کردن پوست هستند یا برخی کرم های ضدچروک  که از هند یا چین یا کشورهایی از این قبیل می آیند به شدت آلوده هستند. اگر کرمی روشن یا سفیدکننده دارید که از چین یا هند یا مکزیک یا… است حتما روی برچسب آن را بخوانید تا مبادا در آن جیوه(mercury) باشد؛ البته باید حواستان به ترکیبات جیوه هم باشد یعنی اگر عباراتی چون  mercurous chloride” “calomel,” “mercuric,”یا “mercurio روی برچسب کرم نوشته شده بود حتما از مصرف آن خودداری کنید. اگر هم کرم شما برچسب مواد تشکیل دهنده نداشت باز هم بهتر است از آن استفاده نکنید چون به احتمال قریب به یقین ماده ای غیرمجاز در آن وجود داشته است که شرکت تولیدکننده از درج آن خودداری کرده است. از علائم مسمومیت به جیوه می توان به لرزش بی اختیار، مشکلات حافظه ای، تحریک پذیری و تغییراتی در بینایی و شنوایی اشاره کرد.

ریمل تان را بعد از 3 ماه دور بیندازید

باکتری ها به راحتی می توانند در ریمل شما خانه کنند و وارد چشم های تان شوند به خصوص اگر ریملی را برای مدتی طولانی نگهداری کرده باشید. میکروب ها خودشان به تنهایی وارد ریمل نمی شوند بلکه بنا به تحقیقاتی که در سازمان اپتومتری ایالات متحده انجام شد ه باکتری ها به طور طبیعی در چشم هر فردی وجود دارند و همین باکتری ها از طریق برس به درون ریمل انتقال می یابند، آنجا رشد می کنند و چندین برابر می شوند. وقتی پژوهشگران این تحقیق ریمل های مختلف را آزمایش کردند متوجه شدند که میکروب ها در 33 درصد این محصولات حضور دارند. اشتباه نکنید این باکتری ها اصلا موجودات بی آزاری نیستند و می توانند مشکلاتی را برای قرنیه چشم ایجاد کنند؛ گاهی هم موجب عفونت های قارچی می شوند. البته در ریمل ها مواد نگهدارنده ای وجود دارد که مانع رشد باکتری ها می شود؛ اما این مواد نگهدارنده تا 3 ماه می توانند از رشد باکتری ها جلوگیری کنند و بعد از آن اثر خود را از دست می دهند، هرچند پیش از این سه ماه هم کاملا عاری از میکروب نیستند، به خصوص ریمل هایی که محل نگهداری آنها گرم باشد بیشتر مستعد رشد باکتری ها هستند. اگر می خواهید ریمل تان سالم تر بماند باید نکاتی را رعایت کنید:

  •  ریمل را در جای خنک نگه دارید.
  •  بعد از چند ماه استفاده ریمل را دور بیندازید و جای آن ریملی جدید بگیرید.
  •  تنها به زدن دو لایه ریمل اکتفا کنید چون وقتی تعداد لایه های ریمل روی مژه زیاد شود، غدد چربی روی خط مژه پلک را مسدود می کند و موجب گل مژه می شود.
امتیاز شما به این مطلب :

comment rss - Trackback

  1. هستی گفت:

    سلام خیلیییییییییی ممنون از اطلاعات مفیدتون عالی بود من از هیچ کدوم اطلاعی نداشتم مرسیییی

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین