تماس با ما خانه
RSS

خریدن خانه یک کار هیجان انگیز و در عین حال کمی ترسناک است. این کار علاوه بر اینکه به معنای سرمایه گذاری برای آینده است، به معنای تعهد برای ماندن در یک مکان -حتی برای مدتی طولانی- نیز هست. قبل از اینکه برای خرید خانه تصمیم بگیرید، باید اطمینان حاصل کنید که یک تصمیم آگاهانه گرفته اید. تصمیمی که نه فقط بر اساس زیبایی خانه باشد و نه فقط به دلیل اینکه که می خواهید خانه ای برای خودتان داشته باشید.

hou12505

وضعیت مالی شما
فقط به این دلیل که واجد شرایط وام هستید نباید وام بگیرید. از طرف دیگر اگر فکر می کنید که نمی توانید وام بگیرید شاید دارید اشتباه می کنید.

قدمت خانه
قبل از اینکه خانه ای را بخرید باید تا جایی که می توانید در مورد آن اطلاعات جمع آوری کنید. حتی مسائل و مشکلاتی که در گذشته وجود داشته اند و اکنون حل شده اند هم می توانند درک و بینشی نسبت به مسائلی که ممکن است چند سال آینده با آن ها مواجه شوید، ایجاد کنند. با دقت خانه را بازرسی کنید و نتایج کارتان را بررسی کنید. اگر مورد مشکوکی در خانه بود آن را نادیده نگیرید.

محله
یک خانه ی فوق العاده اگر در محله ی خوبی نباشد، مناسب نیست. بنابراین قبل از خرید خانه در مورد محله ی آن هم تحقیق کنید. از همسایه ها در مورد محله و مشکلاتی که تا به حال در آن وجود داشته سؤال کنید. همچنین بررسی کنید که آیا خانه فرهنگ یا باشگاه وجود دارد یا نه. اگر فرزندی دارید در مورد مدرسه های محل و معلم هایشان تحقیق و بررسی کنید. ممکن است بخواهید با اعضای انجمن اولیا و مربیان و یا والدین بچه های مدرسه دیدار و صحبت کنید تا بیشتر در مورد حال و هوای مدرسه بدانید. ظاهر محله نیز مهم است. مطمئناً دوست ندارید در محله ای زندگی کنید که تنها خانه ای که فرو نریخته است خانه ی شما باشد!

وسایل همراه با خانه
اگر صاحبان خانه بعضی از اسباب و وسایل شان را به همراه خانه می فروشند؛ قبل از اینکه قرارداد را امضا کنید، شما و فروشنده باید دقیقاً بدانید که چه چیزهایی همراه با خانه به فروش می رسد. اگر می خواهید خیالتان راحت باشد لیست آن ها را در قراردادتان بنویسید.

عوامل مزاحم
هر خانه ای ایرادهایی هم دارد. مثلاً ممکن است وقتی روی پله ها قدم می گذارید سر و صدا کنند و یا مثلاً گربه ی همسایه دوست داشته باشد روی ایوان خانه ی شما لم بدهد و استراحت کند. حتی اگر به یک خانه ی نو هم بروید، باز هم ممکن است با خانه ی جدید و یا محله ی جدید مشکلاتی داشته باشید.

اما نهایت تلاشتان را بکنید که قبل از اینکه خانه را بخرید، تفاوت بین مسائل آزاردهنده ی کوچک و مسائلی که موجب فسخ قرارداد می شوند را متوجه شوید. به عنوان مثال سر و صدا و ترافیک ناشی از تعطیل شدن مدرسه، مسئله ای نیست که موجب فسخ قرارداد شود.

هر چند دفعه که می توانید از خانه ای که قرار است بخرید بازدید کنید. در این مدت چیزهایی که ممکن است باعث مزاحمت شما شوند را مشاهده کنید و اگر متوجه موضوعی شدید که نمی توانید آن را نادیده بگیرید، به دنبال یک خانه ی دیگر باشید.

منبع : phow.ir

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین