تماس با ما خانه
RSS

به گفته یکی از دانشمندان مطرح ناسا که پژوهش های وی منجر به کشف سیارات جدید شده است هیچ نشانه ای از حیات فرازمینی و بیگانگان وجود ندارد و ما احتمالا در کهکشان خود تنها هستیم. به گفته «ویلیام بروکی»، پژوهشگر ارشد ماموریت کپلر ناسا، نشانه های موجود به فقدان حیات در خارج از جهان ما اشاره دارند.

 fn94-7-75
از زمان آغاز ماموریت کپلر در سال 2009، دانشمندان دریافته اند که میلیون ها سیاره به دور ستاره خود در حال گردش هستند. اما این یافته ها به ارائه پاسخ درباره یکی از بزرگترین پرسش های نوع بشر یعنی “چرا کسی تاکنون با ما تماسی برقرار نکرده است؟” کمکی نکرده است.

ویلیام بروکی که فعالیت خود را از سال 1962 در ناسا آغاز کرده است، پنج شنبه گذشته جایزه شاو در ستاره شناسی را برای فعالیت در ماموریت کپلر که به کشف بیش از یک هزار سیاره تایید شده و 3,600 نامزد سیاره ای خارج از منظومه شمسی منجر شده است، دریافت کرد. این جایزه معتبر به افرادی که به پیشرفت های مهم در پژوهش های دانشگاهی و علمی دست یافته اند و یافته های آنها تاثیر عمیقی بر حوزه فعالیت خود به همراه داشته است، اعطا می شود.

بروکی که در طراحی سپر حرارتی محافظ فضانوردانی که در سال 1962 روی ماه فرود آمدند نقش داشته است، قصد دارد 100 هزار دلار از جایزه خود را برای مقابله با تغییرات اقلیمی هزینه کرده و بخش دیگری از آن را به بنیاد ALS اهدا کند.

ویلیام بروکی بخش بزرگی از زندگی کاری خود را صرف جستجو و یافتن دنیاهای دیگر کرده است و در این مسیر آن چه متوجه شده اهمیت حفاظت از کره زمین بوده است. به گفته وی، ما می توانیم دنیاهای دیگر را شناسایی کنیم اما نمی توانیم به آنها سفر کنیم. آینده ما در کره زمین رقم خواهد خورد و باید تلاش های خود را در راستای حصول اطمینان از سلامت آب و هوای آن برای سکونت انسان بیش از پیش افزایش دهیم.

 

اخبار علمی – عصر ایران

 

امتیاز شما به این مطلب :

comment rss - Trackback

  1. مریم گفت:

    ممنون از اطلاع رسانی

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین