تماس با ما خانه
RSS

محققان آزمایشگاه Apotact اخیرا ابزاری دستکش مانند برای چهار انگشت طراحی کرده‌اند که اجازه می‌دهد رایانه و تلفن همراه را با دست‌هایتان کنترل کنید. در طول این سال‌ها‌، تلاش‌های متعددی برای قطع تماس مستقیم انسان با صفحه کلید و ماوس رایانه با فراهم نمودن برخی ابزارهای کنترل حرکتی صورت گرفته است.

hhc2452

دستکش GEST یک فناوری دیجیتال است که از دو جزء تشکیل شده است: یک کنترل‌کننده حرکتی که بر روی دست پوشیده می‌شود و یک کیت توسعه نرم‌افزار که به افراد اجازه ساخت برنامه‌های کاربردی جدید برای پلت فرم را می‌دهد. دستگاه GEST با یک بند قابل تنظیم در کف دست و چهار انگشت، متناسب برای تمام دست‌ها طراحی شده است. ۱۵ حسگر مجزا در هر دست وجود داشته و هر انگشت دارای ترکیبی از شتاب‌سنج استاندارد، ژیروسکوپ و مغناطیس‌سنج است که در تلفن‌های همراه وجود دارد.

نرم‌افزاری که نیرویGEST از آن تامین می شود، به آن اجازه می‌دهد تا جنبش‌های کوچک را احساس کند و مدلی سفارشی ایجاد کرده که برای هر کاربر منحصربفرد است و با گذشت زمان با وی سازگار می‌شود. به ادعای آزمایشگاه Apotact، نتیجه این دستگاه، ارائه کنترل دقیق حرکت است.

در حال حاضر دستگاه‌های کنترل حرکت دیگری وجود دارند که از آن جمله می‌توان به بازوبند کنترل‌کننده عضله Myo از آزمایشگاه‌های Thalmic که از حرکات گسترده برای کنترل انواع دستگاه‌ها بهره می‌گیرد و کنترلگرکوچکتر Leap Motion که با استفاده از دوربین‌ها و پرتو مادون قرمز به ایجاد یک مدل از حرکت دست می‌پردازد، اشاره کرد. بر خلاف این دستگاه‌ها، Apotact دقت بیشتری را برای کنترل حرکات کوچک به کار می‌برد که این مسئله باعث جلب نظر هنرمندان و طراحانی شده است که به دنبال دقت بیشتر هستند.

نخستین کاربرد این دستگاه برای فوتوشاپ خواهد بود و هر دستگاه با مجموعه‌ای از پنج حرکت استاندارد ارائه خواهد شد. به عنوان مثال، تغییر بین برنامه‌ها،از طریق خم و راست کردن یک انگشت انجام می‌شود. با اشاره کردن به صفحه می‌توان ماوس را به حرکت درآورد و با پیچ و تاب کف دست می‌توان برنامه‌ فوتوشاپ را تنظیم کرد.

در صورتیکه تمایل به استفاده از مدل‌های سفارشی GEST و داده‌های حرکتی پردازش شده ندارید، می‌توانید به داده‌های خام حسگر دسترسی پیدا کنید و از برنامه‌های کاربردی جاوا و پایتون برای ایجاد مدل‌های شخصی خود استفاده کنید. این دستگاه از طریق یک بلوتوث با مصرف انرژی پایین و یک نمایشگر LED که زمان اتصال وحالت کاربر را اطلاع می‌دهد، به گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و رایانه‌ها متصل می‌شود. این دستگاه را می‌توان از طریق ورودی کوچک USB شارژ کرد.

آزمایشگاه‌های Apotact همچنین درحال کار بر روی یک دستگاه مفهومی تایپ هستند که با استفاده از یک شبکه عصبی به پیش‌بینی کلمه می‌پردازد. در این ایده از یک کنترلگر GEST در هر دست استفاده شده که هر سطحی را به یک صفحه کلید تبدیل می‌کند. با این حال هنوز در مرحله آزمایشی قرار دارد.
منبع : isna.ir

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین