تماس با ما خانه
RSS

بهارنارنج نه تنها در تقویت معده و رفع تب بسیار موثر است و تپش نامنظم قلب، تشویش و اضطراب را از بین می‌برد، بلکه بسیاری از دست اندرکاران طب سنتی آن را برای کنترل تشنج‌ها و حمله قلبی هم توصیه می‌کنند. برخی خواص دیگر آن را در در ادامه بخوانید.

hee477

اگر مشکل کم‌خوابی یا بی‌خوابی دارید، پیش از خواب، مقداری عرق بهارنارنج یا چای آن را بنوشید.

برای درست کردن چای بهار نارنج، کافی است ۱۰ گرم از گل بهارنارنج را در دو لیوان آب‌جوش به‌مدت ۲۰ دقیقه بجوشانید، سپس آن را صاف کرده، ‌همراه یک قاشق سوپ‌خوری عسل میل کنید. با خوردن این چای، خواب خوش و آرامی خواهید داشت.

با توجه به نتایج به‌دست آمده از یک مطالعه، از بهار نارنج می‌توان به‌عنوان یک پیش داروی موثر جهت کاهش اضطراب بیماران قبل از عمل جراحی استفاده کرد. این مطالعه با هدف مقایسه تاثیر عرق بهار نارنج و دیازپام بر اضطراب بیماران قبل از عمل جراحی انجام شد.

در این مطالعه تعداد ۶۰ بیمار ۱۴ تا ۴۸ ساله مراجعه‌کننده جهت عمل جراحی، انتخاب و به‌طور تصادفی در دو گروه ۳۰ نفره تقسیم شدند. ۲ ساعت قبل از عمل به گروه یک ۱۰۰ سی‌سی عرق بهار نارنج و به گروه ۲ محلول یک قرص ۵ میلی‌گرمی دیازپام در ۱۰۰ سی‌سی آب به صورت خوراکی داده شد.

میزان اضطراب موقعیتی، پس از مصرف دارو در هر دو گروه مصرف‌کننده بهار نارنج و دیازپام کاهش یافت.

اثرات درمانی
مهم‌ترین خاصیت دارویی بهار نارنج تاثیر آن روی سیستم عصبی بدن است. بهار نارنج آرامش بخش و ضدهیجانات دستگاه عصبی است و سردردهای عصبی و می‌گرنی را کاهش می‌دهد.

بهارنارنج اشتهاآور و ضد سرفه است. برای نرم کردن پوست‌های خشک و جلوگیری از شکنندگی مویرگ‌ها استفاده می‌شود. درمان دردهای متوا‌تر شکمی، نفخ، اسپاسم، سوء‌هاضمه، فشارهای عصبی و ناراحتی‌های مربوط به هیجان و عاطفه نیز از موارد مصرف اسانس بهار نارنج هستند.

دم کرده گل بهارنارنج برای برطرف کردن قولنج‌های عصبی مفید است. از مخلوط آب کرفس و عرق بهار نارنج برای دفع سنگ‌های کلیه و مثانه و خرد کردن آن‌ها نیز استفاده می‌شود.

منبع:روزنامه جام جم

 

 

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین